عکس فالوده تبریزی
این دسر فوق العاده خوشمزه است و البته آسون. حتما درستش کنید و لذتش رو ببرید
...
مواد لازم

فالوده تبریزی

۱۰
مواد اصلی
نشاسته
۱ فنجان
شکر
۳ فنجان
زعفران
به مقدار لازم
گلاب
۱/۳ لیوان
آب
به مقدار لازم
عرق شاه اسپرم
۳/۴ لیوان
کلمات کلیدی

فالوده تبریزی

طرز تهیه

فالوده تبریزی

درجه سختی
زمان تهیه ۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
نشاسته و آب رو (حدود ۷ فنجان) با هم مخلوط میکنیم و میذاریم روی شعله متوسط و مرتب هم میزنیم ، به هیچ عنوان نباید از هم زدن دست بکشید.
۲
زمانی که نشاسته شروع به تغییر حالت داد ، میزان غلظتش رو می سنجیم اگر غلیظ بود دوباره آب اضافه میکنیم ، چون نشاسته ها مانند آرد کیفیت های متفاوتی دارند به همین دلیل مشخص کردن میزان آب سخت است ، فالوده شما باید غلظتی مانند فرنی داشته باشد.
۳
سپس شکر را اضافه میکنیم و هم زنیم ، زمانی که نشاسته شروع به جوشیدن کرد و حباب های زیادی توی سطح آن بوجود آمد به معنای این است که از خامی درآمده است. بنابراین طعم آنرا بچشید اگر احساس کردید شیرینیش کم می توانید باز شکر اضافه کنید.(فقط توجه داشته باشید بعد از خنک شدن فالوده شیرینیش مقداری کم می شود.)
۴
در مرحله آخر زعفران ، گلاب و عرق شاه اسپرم را اضافه میکنیم ، بعد از اینکه یک جوش زد زیرش را خاموش میکنیم و به ظروف سرو منتقل میکنیم.
سایر نکات

فالوده تبریزی

این دسر هم به صورت گرم و سرد سرو میشود، اما اغلب به صورت خنک و همراه با گردوی پودر شده، که طعم و مزه فوق العاده ای به فالوده می دهد.
عرق شاه اسپرم فوق العاده در طعم و عطر این دسر موثر است پس به هیچ عنوان حذفش نکنید. این عرق را از عطاری ها میتوانید تهیه کنید ولی نوع خانگی آن بهتر است.
برای سرو سرد این دسر نیاز به استراحت حدود ده ساعته در یخچال دارد و بافتش مثل ژله است، پس مثل ژله باید خودش را بگیرد.
عکس و تصاویر ارسالی از فالوده تبریزی
نظرات دستور پخت

فالوده تبریزی