مواد لازم

پای لیمو و بستنی با کردو

۸
مواد اصلی
تخم مرغ
۲ عدد
زرده تخم مرغ
۲ عدد
شکر
۲۲۵ گرم
آبلیمو
۶ قاشق غذا خوری
پوست لیمو (رنده شده)
۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۶ قاشق چای خوری
گردو (خرد شده)
۱.۵ فنجان
شکر
۵۵ گرم
کره (آب شده)
۵۵ گرم
بستنی وانیلی (نرم شده)
۳ فنجان
سفیده تخم مرغ
۴ عدد
کرم تارتار
۱/۶ قاشق چای خوری
شکر
۶ قاشق غذا خوری
کره
۶ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

پای لیمو و بستنی با کردو

طرز تهیه

پای لیمو و بستنی با کردو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
تخم مرغ و زرده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.
۲
۶ قاشق غذاخوری کره را داخل یک کاسه روی قابلمه در حال جوش قرار دهید تا آب شود و با ۲۲۵ گرم شکر، آبلیمو، پوست لیمو و نمک مخلوط کنید.
۳
به تدریج مخلوط تخم مرغ را اضافه کنید و کم و بیش به مدت ۸ دقیقه هم بزنید تا غلیظ شود و بعد به یک کاسه کوچک انتقال دهید و روی آن را با پلاستیک ببندید و به مدت ۴ ساعت در جای خنک قرار دهید.
۴
فر را با دمای ۲۱۰ درجه سانتیگراد (۴۰۰ درجه فارنهایت) گرم کنید. گردو، ۵۵ گرم شکر و ۵۵ گرم کره را داخل یک کاسه متوسط مخلوط کنید.
۵
مخلوط گردو را داخل قالب پای بریزید و آن را فشار دهید و به مدت ۱۲ دقیقه داخل فر قرار دهید. به وسیله پشت قاشق آن را به ته قالب فشار دهید و بعد بگذارید خنک شود و بعد به مدت ۳۰ دقیقه داخل فریزر قرار دهید.
۶
۱.۵ فنجان از بستنی وانیلی را روی نان پای پخش کنید. رویه لیمویی را روی بستنی پخش کنید و به مدت ۲ ساعت داخل فریزر قرار دهید و بعد دوباره ۱.۵ فنجان از بستنی را روی رویه لیمویی پخش کنید و به مدت دو ساعت داخل فریزر قرار دهید.
۷
به وسیله هم زن برقی سفیده تخم مرغ را داخل یک کاسه متوسط هم بزنید تا پف کند و با کرم تارتار مخلوط کنید. سپس در حال هم زدن شکر را اضافه کنید تا اینکه به شکل کف نوک تیز دربیاید.
۸
با قاشق مرنگ را روی پای پخش کنید نان را به مدت ۳ دقیقه با دمای ۲۶۰ درجه سانتیگراد (۵۰۰ درجه فارنهایت) داخل فر قرار دهید تا اینکه روی آن برشته شود و سپس تقسیم کرده، سرو کنید.
نظرات دستور پخت

پای لیمو و بستنی با کردو