عکس خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار
دستور این خمیر از جایی کپی نشده و کاملا حاصل تجربه خودم هست .این خمیر نیم ساعته آماده میشه وخیلی خوشطعم و خوش بافته امیدوارم بپزید ولذتشو ببرید.
...
مواد لازم

خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار

۹
مواد اصلی
آرد
۵ پیمانه
شکر
۱ قاشق غذا خوری
خمیر مایه فوری
۱ قاشق غذا خوری
شیر ولرم
۱ پیمانه
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
کره ذوب شده یا روغن مایع
یک چهارم پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق غذا خوری
آویشن
۱ قاشق چای خوری
شوید یا ریحان خشک
۱ قاشق چای خوری
ماست‏
۳تا۴ قاشق غذا خوری
تخم مرغ متوسط
۱ عدد
کلمات کلیدی

خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار

خمیر پیتزا خمیر پیراشکی
طرز تهیه

خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا دریک ظرف بزرگ یک لیوان از آردو با خمیرمایه فوری و شکر مخلوط کرده و شیرولرم و بهش اضافه میکنیم و باهمزن دستی هم میزنیم تا یکدست بشه بعد روشو با سلفون میپوشونیم تا حدود ۲۰دقیقه در جای گرم استراحت کنه .
۲
بعد از اینکه خمیرمایه عمل اومد و موادمون حجیم شدو روی مواد کف اینجادشد .ماست + تخم مرغ + نمک + بکینگ پودر + آویشن +شویدیاریحون خشک و اضافه میکنیم و با همزن دستی خوب میزنیم تا یکدست بشه بعد بقیه آردو اضافه میکنیم (اگه آردو از قبل الک کنید خیلی تو کیفیتش تاثیرمیزاره) .
۳
آردو اول با قاشق هم میزنیم تا جایی که دیگه قاشق به سختی توش کارکردبادست هم میزنیم فقط تاجایی که خمیرازظرف جدابشه اصلا به خمیرزیاد آرداضافه نکنید فقط تا جایی که کمی به دستتون بچسبه وقتی دیدیدخمیرازظرف جداشدوکمی هم به دست چسبید دیگه آرد نریزید.
۴
و کره ذوب شده وسردشده رو بهش اضافه کنیدوانقد چنگ بزنید تا کره یا روغن کاملا به خورد خمیر بره و خمیر لطیفی بدست بیاد بعد خمیر و ۵ دقیقه ورزبدین یا ۱۰۰باربکوبین تا یکدست بشه میبینیدکه خمیر دیگه به دست نمیچسبه وکاملا لطیف و براقه بعد خمیروتوظرف آرد پاشی شده میزاریم و روشوآردمیپاشیم تاخشک نشه بعد روشو با سلفون میپوشونیم و ۱۰دقیقه دیگه استراحت میدیم تا کاملا عمل بیاد.
۵
و بعد چونه میگیریم و استفاده میکنیم .حتما خمیر وبرای پیتزا رو سطح آرد پاشی شده با وردنه به ضخامت نون لواش نازک باز کنید تا بعد پخت زیاد نونی نشه پیتزاتون اصل پیتزای ایتالیایی همینه بایدنازک باشه.
سایر نکات

خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار

۱-دوستان حتما از مواد اولیه تازه استفاده کنید خصوصا بکینگ پودروخمیرمایه حتما بایدتازه باشن تا فعال بشن و حتما مواداولیه باید به دمای محیط رسیده باشن تا به نتیجه مطلوب برسین .
۲- میتونین سبزی های خشک این خمیروحذف کنید و یک خمیر ساده داشته باشین و برای پخت انواع نان ازش استفاده کنید مقدار شکرو هم برای نانهای شیرین تا ۵ قاشق میشه اضافه کرد.
۳- تخم مرغ و ماست و هم درصورت نداشتن حذف کنید بازم خمیرتون با کیفیت درمیادنگران نباشین
نظرات دستور پخت

خمیر پیتزا و پیراشکی طعم دار