عکس پولکی چهارقنادی (چارقنادی)
چون طبع چای سرد، در مناطق کوهستانی خوردن چیزهای گرم در فصل سرما یه رسم...واسه همین این پولکیها رو درست میکنن و بهش میگن چهار قنادی که معمولا با چهار مزه درست میشه...یه جور نبات خانگی و پولکی رسی که بصورت تخته ای بفروش میرسه یا حبه ای.
مواد لازم

پولکی چهارقنادی (چارقنادی)

۴
مواد اصلی
شکر
۵ فنجان قهوه خوری
آب جوش
۱ فنجان قهوه خوری
پودر زنجبیل
۱ قاشق مربا خوری
زعفران
به مقدار لازم
کنجد
۱ قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

پولکی چهارقنادی (چارقنادی)

پولکی قند شیرینی
طرز تهیه

پولکی چهارقنادی (چارقنادی)

درجه سختی
زمان تهیه ۵
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
یه پیمانه آبجوش رو در شکرها بریزید و روی شعله کم قرار بدهید و مرتبا هم بزنید.اگه کناره های ظرف شکرک زد، نگران نباشید ،بازم ادامه بدهید تا جوش های خیلی ریز بخوره،وقتی همه ی مایع تبدیل بشه به جوش خیلی ریز...اون موقع از روی حرارت برمی‌داریم...
۲
چند قاشق از موادو با زنجبیل مخلوط و به کل ظرف اضافه کنید...کمی از حرارت که افتاد اونو داخل دیس به قطر یک و نیم سانت بریزید ...منتهی قبل از ریختم تمام ظرف کمی ازش تست کنید تا ببینید رسی شده یا نه...یه قاشق بریزید روی ظرف اگه از جاش حرکت نکرد و رنگش مات شد آماده است.
۳
منظورم اینه تا قل ریز زد باید اونو برداشت وگرنه ممکن رس نشه و پودر شه. وقتی سرد شد اونو مربعی و هم اندازه خرد کنید و در ظرف در بسته خارج از یخچال نگه دارید...
سایر نکات

پولکی چهارقنادی (چارقنادی)

_به جای زنجبیل از زعفرون یا دارچین یا کاکائو یا نارگیل و کنجد یا پودر لیموعمانی میتونید استفاده کنین:(من از زعفران و زنجبیل) هر دو استفاده کردم ،منتهی زعفران رو باید زودتر بریزید تا رنگ بگیره.
_ روشو با پودر پسته یا کنجد و نارگیل تزیین کنید تا داغه روش بریزید تا بچسبه بهش. من فقط کنجد ریختم روش.
_اگه موادو زود برداریم تبدیل به پولکی میشه و اگه دیر برداریم تبدیل به پودر میشه .باید سر موقع اونو برداشت و مرتب اونو به هم زد روی شعله متوسط به پایین تا زمانی که کل مایع بصورت دونه های ریز و جوش‌های کوچیک در بیاد فورا خاموش کنید.
_نسبت شکر به آبجوش 5 به 1 باشه همیشه .یعنی پنج تا پیمانه شکر و یک پیمانه آب جوش
_اول مقدار کم درست کنید تا یاد بگیرید .
نظرات دستور پخت

پولکی چهارقنادی (چارقنادی)