عکس پیراشکی سیب زمینی و قارچ
طرز تهییه پیراشکی سیب زمینی بدون فر
دوستان رسپی این دستور از مجله کوروش هس
خمیر هم بدون خمیر مایه هست
تصویر هم ازنت هس
#پیراشکی
#پیراشکی_سیب_زمینی
...
مواد لازم

پیراشکی سیب زمینی و قارچ

۴
مواد خمیر :
آرد گندم الک شده
۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ
۱ عدد
روغن مایع یاروغن زیتون
۲/۳ پیمانه
آب گرم
۲/۳ پیمانه
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
شیر
۱ قاشق غذا خوری
مواد میانی
سیب زمینی پخته شده (خردشده)
۲ عدد
قارچ خردشده
۶ عدد
پیاز
۱ عدد
فلفل دلمه ای
۱ عدد
رب گوجه ‌فرنگی
۱ قاشق غذا خوری
آویشن و پودر کاری
به مقدار لازم
جعفری خردشده
۱ قاشق غذا خوری
سیر خردشده
۱ حبه
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

پیراشکی سیب زمینی و قارچ

پیراشکی سیب زمینی پیراشکی سیب زمینی
طرز تهیه

پیراشکی سیب زمینی و قارچ

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۰
دقیقه
۱
برای درست کردن خمیر پیراشکی ابتدا آرد، بیکینگ پودر و نمک را در یک ظرف مناسب بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس روغن زیتون یا روغن مایع و آب را هم اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یک خمیر نرم و یکدست به دست بیایید. خمیر نباید حالت چسبناک داشته باشد و به دست بچسبد. اگر خمیر به دست چسبید مقداری آرد به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید.
۲
روی سطح کارتان مقداری خمیر بپاشید و خمیر را روی آن خوب ورز بدهید. بهتر است برای این‌که خمیر خوب استراحت کند به مدت یک ساعت آن را در یخچال بگذارید. برای قرار دادن خمیر در یخچال حتما روی آن را با سلفون بپوشانید.
۳
در این فاصله مایه داخل پیراشکی را درست کنید.پیاز را خورد کرده و با مقدار کمی روغن سرخ کنید وقتی ک طلایی شد قارچ های خورد شده و نمک فلفل زردچوبه پودر کاری و اویشن رو ب مقدار لازم ب پیازها اضافه کنید و تفت بدید
۴
وقتی قارچ ها ابش کمی کشیده شد و تفت خورد رب گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای نگینی خورد شده و سیرخورد شده و جعفری را ب مواد اضافه کرده و تفت میدیم
۵
و در آخر سیب زمینی های پخته و نگینی خورد شده رو ب مواد اضافه کرده و همه رو خوب باهم مخلوط میکنیم و شعله گاز رو خاموش میکنیم.
۶
و بعد روی یک سطح صاف مقداری آرد بپاشید، خمیر را روی سطح صاف قرار دهید و با وردنه باز کنید. قطر مناسب خمیر پیراشکی نیم سانتی‌متر و قطر مناسب آن ۷ الی ۸ سانتی‌متر. با یک قالب گرد مثل قالب مخصوص خمیر، یک کاسه یا استکان با قطر ۷ الی ۸ سانتی‌متر خمیرهای پیراشکی را قالب بزنید.
۷
در هر خمیر پیراشکی یک قاشق غذاخوری از مایه را بریزید، در صورت تمایل روی آن کمی پنیر رنده شده یا ورقه ای گودا بریزید و خمیر را از وسط تا بزنید و لبه‌های خمیر را با دست به هم بچسبانید. انگشتان دست را با آب کمی خیس کنید و به لبه‌های خمیر بزنید تا بهتر به هم بچسبند.
۸
در یک ظرف جداگانه شیر و زرده تخم مرغ را خوب با هم مخلوط کنید. سپس این مایه را با برس روی سطح پیراشکی‌ها بمالید. در ماهیتابه نچسب مقداری روغن بریزید. روغن را روی شعله ملایم گاز داغ کنید و پیراشکی‌ها را در روغن سرخ کنید. همین که سطح پیراشکی‌ها طلایی شد کافی است.
۹
اگر فر دارید کف سینی فر را چرب کنید، پیراشکی‌ها را در سینی فر بچینید و به مدت ۲۰ دقیقه در طبقه وسط فر بگذارید تا سطح روی پیراشکی‌ها طلایی و پخته شود.
تصاویر مراحل تهیه

پیراشکی سیب زمینی و قارچ

نظرات دستور پخت

پیراشکی سیب زمینی و قارچ