مواد لازم

کوکوی سه رنگ

۴
مواد میانی
زرشک
۱۰۰ گرم
گردو خرد شده
به مقدار لازم
پنیر پیتزا
به مقدار لازم
مواد کوکو سیب زمینی
سیب زمینی متوسط
۳ عدد
تخم مرغ
۳ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
زردچوبه
به مقدار لازم
مواد کوکو سبزی
سبزی کوکو
۷۵۰ گرم
تخم مرغ
۶ عدد
نمک و فلفل و زرد چوبه
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

کوکوی سه رنگ

طرز تهیه

کوکوی سه رنگ

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
سیب زمینی ها رو خام رنده کرده و تخم مرغ و نمک و فلفل و ادویه رو هم اضافه میکنیم. توی تابه مورد نظر روغن رو داغ کرده و مواد رو داخلش میریزیم، در تابه رو هم میزاریم تا یک طرفش کاملا پخته و سرخ بشه. بعد از پخت یک دیس که بزرگتر از تابه هست رو روی تابه قرار میدیم و تابه رو برمیگردونیم تا کوکو بدون آسیب دیدن از تابه خارج بشه.(فقط کافی یک طرف کوکو سرخ بشه)
۲
در تابه ای جدا کوکوی سبزی رو هم با تخم مرغ و نمک و فلفل و ادویه مخلوط میكنیم و داخل تابه قرار میدیم تا یک طرفش سرخ بشه و به همون شیوه ذکر شده از تابه خارجش میکنیم.
۳
داخل ظرف مورد نظر یکی از کوکوها رو قرار میدیم به صورتی که طرفی سرخ نشده روبه بالا باشه. در مرحله بعد اول پنیر پیتزا سپس گردو و زرشک و دوباره پنیر رو روی کوکو به ترتیب اضافه میكنیم.
۴
در آخر هم لایه کوکوی دیگه رو از طرف سرخ نشده روی مواد میزاریم و کمی فشار میدیم و به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر که از قبل داغ شده میزاریم تا پنیر آب بشه و دو لایه بهم بچسبن.
۵
فر در دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه
سایر نکات

کوکوی سه رنگ

میتونید پنیر پیتزا رو از لایه میانی حذف كنید و به جاش از مقدار بیشتری زرشك و گردو استفاده كنید.البته زیبایی خاص این غذا با وجود لایه بین با پنیر پیتزا بیشتره
برای تزیین میتونید از زرشك ، پوره سیب زمینی ، خیار شور و گوجه استفاده كنید
لایه میانی را متوان از مواد گوشتی هم استفاده کرد
نظرات دستور پخت

کوکوی سه رنگ