مواد لازم

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)

۴
مواد اصلی
آرد
۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ
۴ عدد
گردو چرخ شده
۱ قاشق غذا خوری
شیر یا ماست
۱/۴ پیمانه
شیره انگور
۱ پیمانه
روغن مایع
۲/۴ پیمانه
کلمات کلیدی

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)

دسر خاگینه قیقاناخ دوشاب شیرینی
طرز تهیه

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
در ظرفی تخم مرغ ها را شکسته و با چنگال هم میزنیم تا از لختگی دربیاید. در مرحله ی بعد آرد ها را قاشق قاشق به تخم مرغ ها اضافه میکنیم و تند با چنگال میزنیم تا گلوله نشوند.
۲
وقتی تمام آرد را با تخم مرغ مخلوط کردیم و آردها از حالت گلوله درآمد و مایع یکدست شد گردو و شیر را اضافه میکنیم و باز هم میزنیم تا یکنواخت بشه.
۳
در تابه روغن را ریخته تا کمی داغ شود . تمام مایه ی خاگینه را در تابه ریخته و با قاشق صاف میکنیم تا کف تابه کامل پر و یکدست بشود. شعله را ملایم میکنیم تا مایع خود را بگیرو مانند کیک کمی پف کند و موقع برگرداندن پخش نشود.
۴
وقتی یک طرف خاگینه سرخ شد با دو تا کفگیر آن را برمیگردانیم تا طرف دیگر هم طلایی و سرخ بشه. وقتی هر دو طرف طلایی شد به قسمتهای مختلف مربعی یا مثلثی تقسیم کرده و شیره ی انگور را در تابه میریزیم.
۵
شعله را کم کرده تا به همان صورت خاگینه را به خود بکشد و مغزش هم شهد دار بشود. زمانی که شهد بخورد خاگینه رفت و کامل غلیظ شد زیرش را خاموش کرده و بگذارید کمی سرد شود و میل کنید.
تصاویر مراحل تهیه

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)

سایر نکات

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)

میتوانید بدون برش و تقسیم کردن بصورت یکدست و کامل هم شیره را اضافه کنید ولی در آن صورت شیره و زمان زیادی برای پختش لازم میشود.
میتوانید از مغزهای دیگری مانند بادام و پسته هم استفاده بکنید.
زمانی که خاگینه را برش ندهید امکان دارد شیره به معزش نرسد و خام و سفید بماند
نظرات دستور پخت

خاگینه دوشاب (قیقاناخ)