مواد لازم

پاریس برست

۴
مواد لازم خمیر
آب
۱/۲ پیمانه
شیر
۱/۲ پیمانه
کره
۱/۲ پیمانه
شکر
۳ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
آرد الک شده
۱ و ۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
زرده تخم مرغ برای رومال
۱ عدد
بادام پرک
۱/۲ پیمانه
مواد کرم
فندق خام
۲/۳ پیمانه
شکر
۳/۴ پیمانه
آب
۱/۴ پیمانه
خامه صبحانه
۲ پیمانه
کلمات کلیدی

پاریس برست

دسر برست شیرینی
طرز تهیه

پاریس برست

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۳۵
دقیقه
۱
درست كردن خمير ابتدا شكر ،آب و شير، نمک و كره را درون قابلمه كوچکی روی شعله رو به بالا هم‌‌بزنید تا مخلوط بشود و كاملأ به جوش بياید.
۲
از روی حرارت برداشته آرد الک شده را اضافه كنيد و با قاشق چوبی هم بزنيد تا خمير مانند بشود، دوباره برای دو دقيقه مواد را برگردانيد روی گاز و بگذاريد روی حرارت ملايم و خوب هم بزنيد. از روی شعله برداشته به ظرف ديگری مواد را منتقل كنيد، وقتی كه حرارتش کم شد، يكی‌يكی تخم مرغ ها را به‌آن اضافه كنيد بعد از هر تخم مرغ خوب با همزن برقی بزنيد و به همين ترتيب مواظب باشيد موادتان شُل نشود ! باید زمانی که با انگشتتان به خمير فشار وارد میکنید، خمیر برگردد و بالا نبايد و انگشتتان در خمیر فرو برود.
۳
خمير بايد كاملأ از ديوارها جدا بشود. حالا مواد را داخل قيف ريخته. سينی فرتان را كاغذ روغنی كشيده، ميتوانيد دايره های متوسطی بكشيد يا مانند من چشمی دايره هایی را روی كاغذ روغنی ماسوره بزنيد. سينی را ميگذاريد داخل فر از قبل گرم شده به دمای ١٧٠ درجه سانتيگراد يا ٣٤٠ درجه فارنهايت؛ بمدت ٢٥ دقيقه تا زمانی كه طلایی بشود. سپس از فر خارج كرده. تخم مرغ اضافی را كه برای رومال است را با برس رومال كرده و بادام پرک‌شده را رویش بريزيد و دوباره بگذاريد هفت تا هشت دقيقه تا بادام ها هم طلايی بشوند و بعد از فر خارج كنيد و بگذاريد روی سينی توری تا سرد بشود.
۴
طرز تهيه خامه: اول فندق‌های خام رو ميگذاريد داخل سينی فر و ميگذاريد داخل فر درجه ١٨٠ برای چند دقيقه. بعد اگه پوست داشت تمييزش كنيد. شكر و آب را بريزيد داخل قابلمه كوچکی تا روی حرارت متوسط كاراملايز بشود و طلایی قهوه‌ای شود(مانند سوهان عسل كه درست ميكنيد). فندق ها را اضافه كنيد و هم‌بزنيد و بريزيد روی سينی، صبر كنيد خنک بشود و بعد با هاونگ يا غذاساز پودر كنيد. خامه را با همزن بزنيد تا فرم بگيرد، پودر فندوق را به‌آن اضافه كنيد و هم‌بزنيد و بعد داخل قيف ريخته با چاقوی لبدار برش زده و مابينش خامه ماسوره كنيد و در آخر با پودر قند تزيين كنيد.
عکس و تصاویر ارسالی از پاریس برست
نظرات دستور پخت

پاریس برست