عکس لواشک آلو خشک خورشتی
این لواشک با آلوهایی که توی خورشت استفاده میکنیم درست میشه ، که خیلی خوشمزه هست و شما میتونید درست کنید و لذت ببرید ،این لواشک هیچ میوه تازه ایی نیاز ندارد.
...
مواد لازم

لواشک آلو خشک خورشتی

۱۰
مواد اصلی
آلو خورشتی خشک
۳ کیلوگرم
رب انار
۳ قاشق غذا خوری
نمک
۱ قاشق غذا خوری
آب
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

لواشک آلو خشک خورشتی

لواشک آلو آلو خشک لواشک آلو
طرز تهیه

لواشک آلو خشک خورشتی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۲۰
دقیقه
زمان پخت ۴۵
دقیقه
۱
ابتدا روی آلو آب بریزید و آلو را به مدت یکی دو ساعت بگذارید خیس بخورد،در این فاصله که آلو خیس میخورد سه مرتبه آب آن را عوض کنید تا اگر خاک و سنگ ریزه ایی کف ظرف باشد تمیز شود.
۲
وقتی آلو خیس خورد آنها را با دقت و حوصله شسته و بعد میریزم توی قابلمه (در این مرحله مقداری آب وارد آلو شده که هیچ اشکالی ندارد) یک لیوان آب و نمک را هم به آلو اضافه میکنیم و حرارت را کم میکنیم تا با شعله کم حدودا ۴۵ دقیقه آرام آرام بپذد.
۳
بعد از اتمام پخت وقتی در قابلمه را برداشتیم میبینیم آلوها تپل شدن و نرم هستن در این زمان رب انار را اضافه میکنیم و با کفگیر چندین بار به خوبی هم میزنیم.
۴
مواد لواشک را میریزیم توی آبکش و با کفگیر مقداری هم میزنیم تا از داغی بیافتد و بعد با دستمان که بهتر است دستکش بپوشیم آلوها را له میکنم و همزمان که داریم آلو را له میکنیم آلو را با فشار به ته آبکش میکشیم تا کم کم هسته و پوست آلوها جدا شود و مخلوط لواشک هم که از زیر آبکش ریخته توی کاسه بزرگ آماده میشود.
۵
چند سینی را که سلفون کشیدیم را آورده سپس مقداری از مخلوط لواشک که به قوام رسیده و مانند یک سس غلیظ است را به ضخامت نیم سانت میریزیم توی سینی و با کمک کاردک به صورت یکسان پهن میکنیم و میگذاریم حدودا دو روز توی آفتاب بماند تا کمی خشک شود و وقتی دستمان را بهش زدیم نچسبد و بشود از سلفون جدا کنیم،بعد از اتمام خشک شدن لواشک آماده است به راحتی با قیچی برش دهید و در کنار خانواده بخورید و لذت ببرید.
عکس و تصاویر ارسالی از لواشک آلو خشک خورشتی
نظرات دستور پخت

لواشک آلو خشک خورشتی