عکس فلافل اصیل بوشهری
این دستور فلافل مواد اولیه کمی نیاز دارد و مخصوصه شهر خودمون هست که طعم بسیار دلپذیری داره از خوردنش هیچوقت سیر نمیشید.پیشنهاد میدم امتحان کنید.
...
مواد لازم

فلافل اصیل بوشهری

۱۵
مواد اصلی
نخود
۱ کیلوگرم
پیاز زرد متوسط
۲ عدد
سیر
۱۵ حبه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

فلافل اصیل بوشهری

فلافل غذای محلی غذای جنوبی
طرز تهیه

فلافل اصیل بوشهری

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
ابتدا از یک روز قبل نخود را با آب گرم خیس کنید و در طول این یک روز سه بار آب نخود را عوض کنید و مجدد با آب گرم خیس کنید.
۲
وقتی نخود به مدت یک روز خیس خورد،آن را در چرخ گوشت یا غذا ساز به خوبی چرخ میکنیم.
۳
وقتی خوب چرخ شد در همان چرخ گوشت یا غذا ساز پیاز و سیر را اضافه میکنیم تا پیاز و سیر هم خورد شود (میتوانید رنده ریز هم کنید)،نمک و فلفل را هم به نسبت مواد و به دلخواه خود اضافه کنید(من خودم یک قاشق نمک میریزم و نصف قاشق فلافل سیاه ، بعد مخلوط شدن مزه میکنم اگر کم بود دوباره اضافه میکنم) با استفاده از دست که بهتر است دستکش پوشیده باشیم حداقل ۵دقیقه مخلوط میکنیم.
۴
مواد فلافل را که مخلوط کردیم کمی مزه میکنیم که اگر نمک و فلفل آن کم بود مجدد مقداری اضافه کنیم، بعد مواد را به مدت دو ساعت در یخچال استراحت میدهیم.
۵
بعد از اتمام استراحت در تابه روغن میریزیم و وقتی روغن داغ شد حرارت را متوسط رو به کم میکنیم و فلافل را با قالب فنری مخصوص قالب میزیم و آرام دروغ روغن انداخته و سرخ میکنیم ، میزان روغن باید حداقل تا نصف فلافل بیاید. فلافل خوشمزتون الان حاضر شده،نوش جان.
تصاویر مراحل تهیه

فلافل اصیل بوشهری

سایر نکات

فلافل اصیل بوشهری

حتما موقع قالب زدن مواد درون فلافل را خوب فشرده کنید بعد درون روغن بیاندازید.
لطفا دقت کنید که وقتی فلافل را تازه درون روغن گذاشتید به هیچ وجه با قاشق تکان ندهید و بگذارید یه دقیقه حتما بگذرد و بعد آرام یکی از فلافل ها را نیمه برگردانید و نگاه کنید اگر طلایی شده برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود.
اگر هنگام سرخ کردن دیدید کمی از تیکهای ریز فلافل در روغن شناور شده نگران نباشید،آنها را بردارید و دور بریزید تا در تابه نسوزد.
این مقدار حدودا برای ۱۵ ساندویچ است.
سیر در این فلافل بسیار خوشمزس و نگران بوی آن نباشید که اصلا بوی سیر برجسته نمیشود.
نظرات دستور پخت

فلافل اصیل بوشهری