عکس حلیم گیاهی
حلیم گیاهی یکی از خوشمزه ترین حلیم ها می باشد که با گندم یا جو و بدون گوشت و مرغ تهیه می شود و مخصوص افراد گیاه خوار و کسانی که علاقه چندانی به گوشت و مرغ ندارند (مثل خودم) اما دوس دارند که طعم حلیم را بچشند.
#ویژه_رمضان #صبحانه #حلیم_گیاهی
...
مواد لازم

حلیم گیاهی

۵
مواد اصلی
گندم یا جو
۱ پیمانه
کره گیاهی
۲ قاشق غذا خوری
دارچین و کنجد
به مقدار لازم
نمک یا شکر
به مقدار لازم
روغن کنجد
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

حلیم گیاهی

حلیم غذای گیاهی دسر صبحانه
طرز تهیه

حلیم گیاهی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۸۰
دقیقه
۱
ابتدا گندم یا جو را از ۲۴ ساعت قبل حتما خیس کنید و چندین بار آبش را تعویض کنید. این کار باعث می شود عمل پخت بهتر انجام شود.
۲
سپس آب گندم یا جو را دور بریزید و داخل قابلمه به همراه ۴ پیمانه آب و ۱ ق غذا خوری کره ریخته و بگذارید تا پخته و نرم شود.
۳
در حین پخته گندم(جو) حتما آن را هم بزنید تا ته نگیرد، سپس بعد از پخت می توانید به چند روش آن را له یا پوره کنید، یا با کمک گوشتکوب برقی یا داخل غذاساز یا مخلوط کن ریخته و میکس کنید و اگر هیچکدام را در دسترس نداشتید با گوشتکوب دستی خوب بزنید تا له شود.
۴
گندم(جو) را بعد از پوره کردن از صافی رد کنید تا پوست آن داخل صافی بماند و یکدست شود این کار به کشدار شدن حلیم کمک می کند سپس پوره گندم(جو) را به همراه کمی آب جوش داخل قابلمه بریزید و مجدد را روی حرارت قرار دهید.
۵
در ادامه مابقی کره را به حلیم اضافه کنید و هم بزنید تا حلیم به غلظت دلخواه برسد. دقت کنید حلیم نباید خیلی شل و نه خیلی سفت باشد.پس از غلیظ شدن حلیم را داخل کاسه بکشید و با دارچین و کنجد و روغن کنجد تزئین کنید و به دلخواه با نمک یا شکر میل کنید. نوش جان
تصاویر مراحل تهیه

حلیم گیاهی

بیشتر
سایر نکات

حلیم گیاهی

◾به دلخواه برای تهیه این حلیم از گندم یا جو بی پوست
و یا با پوست استفاده کنید.
◾می توانید برای غلیظ شدن حلیم از کمی جو پرک نیز استفاده کنید.
◾کره به دلخواه می تواند هم گیاهی یا محلی باشد.
◾هم زدن و له کردن حلیم یکی از نکات تهیه حلیم کشدار است.
عکس و تصاویر ارسالی از حلیم گیاهی
نظرات دستور پخت

حلیم گیاهی