مواد لازم

بستنی شکلاتی بدون ثعلب

۲
مواد اصلی
شیر
یک پیمانه
شکلات آب شده
سه قاشق غذا خوری
آرد
یک قاشق غذا خوری
خامه قنادی
سه قاشق غذا خوری
کلمات کلیدی

بستنی شکلاتی بدون ثعلب

بستنی شکلاتی دسر بستنی بدون ثعلب
طرز تهیه

بستنی شکلاتی بدون ثعلب

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
شکلات یا کاکائوی تخته‌ای را خرد کرده و به روش بن ماری روی بخار آب کنید. بعد از آن که شکلات آب شد، آن را در دمای محیط قرار داده و اجازه دهید تا خنک شود.
۲
شیر را داخل قابلمه‌ای کوچک بریزید و شکلات آب شده‌ی خنک را به آن اضافه کنید. با ملاقه‌ای چوبی شکلات آب شده را داخل شیر حل کنید.
۳
آرد را دو بار الک کنید تا بافت آن نرم و لطیف شود. سپس آرد الک شده را کم کم به مخلوط شیر و شکلات اضافه کرده و هم بزنید
۴
خامه قنادی را نیز داخل قابلمه بریزید و با سایر مواد ترکیب کنید. اگر خامه گلوله شد، با پشت ملاقه آن را له کرده و داخل شیر حل کنید.
۵
بعد از آن که همه‌ی مواد خوب با هم مخلوط شدند و هیچ گلوله‌ای باقی نماند، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا خامه بریده نشود.
۶
بعد از آن که مایه بستنی کاکائویی قوام آمد و غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. بعد از آن که مایه بستنی کمی خنک شد، آن را داخل ظرف درب دار بریزید و سپس در فریزر قرار دهید.
۷
هر ۳۰ دقیقه یک بار بستنی را از فریزر خارج کنید، با قاشق آن را هم بزنید و مجددا آن را در فریزر قرار دهید. این کار را ۳ تا ۴ بار تکرار کنید تا مغز بستنی نیز یخ بزند. بستنی خانگی کاکائویی آماده است. می‌توانید آن را به شکل دلخواه سرو کنید. برای تزیین می‌توانید از سس و یا تکه‌های شکلات استفاده کنید.
سایر نکات

بستنی شکلاتی بدون ثعلب

شیرینی خامه قنادی و شکلات برای بستنی کافی است، اما برای شیرین‌تر کردن بستنی کاکائویی می‌توانید کمی شکر نیز به مواد اولیه‌ی آن اضافه کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از بستنی شکلاتی بدون ثعلب
نظرات دستور پخت

بستنی شکلاتی بدون ثعلب