مواد لازم

اسلایس معجون

۱۵۰
مواد اصلی
کره
۲۵۰ گرم
پودر قند
۱۶۰ گرم
زرده تخم مرغ
۲ عدد
آرد
۴۰۰ گرم
بیکینگ پودر
۱.۲ قاشق چای خوری
وانیل
۱ پنس
مواد رویه :
بادام خردشده وتست شده
۱۰۰ گرم
گردو خردشده وتست شده
۲۰۰ گرم
فندق خردشده ونست شده
۱۰۰ گرم
پسته خردشده وتست شده
۱۰۰ گرم
عسل
۳۰۰ گرم
خامه صبحانه
۴۰ گرم
شکر قهوه ای
۱۸۰ گرم
کره
۱۶۰ گرم
کلمات کلیدی

اسلایس معجون

طرز تهیه

اسلایس معجون

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
طرز تهيه خمير: قالب ۳۰ *۴۰ سانت را با فویل بپوشانيد به طوري كه فویل از قالب بلند تر باشد. كره نرم و شكر را با دور متوسط همزن برقي بزنيد تا كرم مانند شود.
۲
سپس زرده تخم مرغ و وانیل را اضافه كرده و مخلوط كنيد. در پايان آرد و بکینگ پودر را مخلوط و اضافه كرده و هم بزنيد تا خمير مانند شود.
۳
براي آماده سازي خمير مي توانيد تا مرحله آخر از همزن برقي استفاده كنيد. مواد را داخل قالب آماده پرس كرده و صاف کنید و با چنگال کف قالب را زده و در فر از قبل گرم شده با دماي ۱۵۰ درجه سانتي گراد به مدت ١٥ الی ۲۰ دقيقه قرار دهيد تا كمي دوره هاي خمير طلايي رنگ شود و خمیر نیمه آماده شود سپس از فر خارج كرده و خنك كنيد.
۴
طرز تهيه مواد رويه: در ابتدا مغزیجات را روی حرارت کم تست کنید و بعد پودر کرده اما زیاد پودر نشود عسل ،كره و شكر قهوه اي را مخلوط كرده و روي شعله ملايم قرار دهيد تا شكر و كره حل شود و مواد به جوش آيد.
۵
حدود ۵ دقيقه بدون هم زدن اجازه دهيد تا مواد بجوشد . سپس خامه را اضافه كرده و يك دقيقه هم بزنيد. مواد را از روي شعله برداشته و مغز هاي خرد شده را اضافه كنيد و خوب مخلوط كرده و بلافاصله روي خمير پخته شده ريخته و کمی روی شیرینی پسته خرد شده ریخته و مجددا به مدت ٢٠ تا ٢٥ دقيقه داخل فر قرار دهيد.
۶
پس از خارج كردن از فر ،رويه حالت شل و روان خواهد شد. قالب را كنار گذاشته تا كاملا خشك شود و مواد خودش را بگيرد. سپس برش بزنيد. با این دستور حدودا ۱۵۰ عدد اسلایس با برش های متوسط خواهید داشت موفق باشین ⭐⭐⭐استار سیتی
عکس و تصاویر ارسالی از اسلایس معجون
نظرات دستور پخت

اسلایس معجون