مواد لازم

گوش فیل

۱۰
مواد اصلی
تخم مرغ
۱ عدد
شیر
۱/۲ فنجان
شربت
۲ قاشق غذا خوری
بیکینگ پودر
۱ قاشق مربا خوری
ماست‏
۱ قاشق غذا خوری
روغن جامد یا کره
۲ قاشق غذا خوری
آرد
به مقدار لازم
هل و وانیل و گلاب
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

گوش فیل

طرز تهیه

گوش فیل

درجه سختی
زمان تهیه ۱۸۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
دو لیوان شکر را در یک لیوان آب حل کنید به همراه کمی وانیل، هل، زعفران (در صورت تمایل) و گلاب بگذارید روی شعله تا جوش آید و آنقدر بجوشد تا قوام یابد. سپس شربت به دست آمده را کنار بگذارید تا خوب سرد شود.
۲
تخم مرغ، شیر و روغن را با هم مخلوط کنید، سپس ماست و دو قاشق شربت و بیکینگ پودر را اضافه و در آخر به آرامی آرد را بیفزایید، خوب به هم بزنید و با دست ورز دهید تا خمیر گوش فیل آماده شود.
۳
زمانی که خمیر دیگر به دست نچسبید، آرد کافیست. یک تا دو ساعت خمیر را کنار گذارید. سپس با وردنه آن را صاف کنید و لوزی لوزی ببرید.
۴
می‌توانید وسط لوزی‌ها را نیز جمع کنید یا همین‌طور ساده در ظرف گودی که روغن مایع در آن ریخته و خوب داغ شده است، بیندازید.
۵
وقتی طلایی شد با کفگیر آن را خارج کنید و در صافی بیندازید تا خوب روغن آن گرفته شود. سپس در شربت سرد بیندازید و باز در صافی دیگری انداخته تا شیره‌های اضافی آن نیز گرفته شود.
۶
می‌توانید خمیر را نیز با قالب‌های ستاره‌ای یا گل شکل دهید.
۷
بعد خنک شدن گوش فیلها میتوانید کمی پودر قند برای زیباتر شدن روی انها الک کنید.
تصاویر مراحل تهیه

گوش فیل

بیشتر
سایر نکات

گوش فیل

اگر هنگام وردنه کردن ضخامت خمیر بیش از اندازه کم شود خمیر پف نمیکند.
اگر روغن کاملا داغ نباشد خمیر پف نمیکند.
زمانی که گوش فیلها را از روغن بیرون می آورید بلا فاصله در شربت قرار دهید و روی انرا با قاشق اهسته فشار دهید تا کاملا در شربت فرو رود.
اگر گوش فیل بالشتکی بخواهید باید بعد از اینکه خمیر را باز کردید و نازک کردید انرا 2 لایه کنید باز وردنه بکشید سپس برش دهید که در این حالت شبیه عکس بالشتکی میشود.
شربت را قبلا اماده کنید و انرا سرد کنید.
نظرات دستور پخت

گوش فیل