عکس نان لبو
نان لبو یه نون خیلی خوش بافت و خوشمزه که رسپی از خودمه
...
مواد لازم

نان لبو

۳
مواد اصلی
آرد
۴ پیمانه
روغن
یک دوم پیمانه
آب ولرم
۱ پیمانه
خمیر مایه فوری
۱ قاشق غذا خوری
شکر
۵ قاشق غذا خوری
لبو پخته و پوره شده
۱ پیمانه
کلمات کلیدی

نان لبو

طرز تهیه

نان لبو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
اول ۳ پیمانه از آرد رو تو یه ظرف گود بریزید و وسطش رو گود کنید و شکر و خمیر مایه رو بریزید و بعد نصف پیمانه از آب ولرم رو بریزید و مواد آبکی رو مخلوط کنید تا خمیر مایه عمل بیاد ( تقریبا تا جایی که حباب بزنه روی مخلوطتون )
۲
بعد پوره لبو رو و مقداری از روغن رو اضافه کنید و همرو مخلوط کنید ( دقت کنید ممکنه روغن کمتر مصرف بشه . وقتی دیدید خمیرتون موقع ورز دادن به دست میچسبه که طبیعیه به جای آرد از روغن استفاده کنید )
۳
حالا یواش یواش بقیه آب ولرم رو اضافه کنید تا جایی که خمیر نرمی و یه ذره شلی به دست بیاد و اگه خیلی شل شد آرد رو یواش یواش بریزید و بعد به مدت ده دقیقه خوب ورز بدید ( من مثل فرشته صادقیان گل صد بار روی سطح کار میکوبم ) بعد روشو می‌پوشیونیم و به مدت یک ساعت استراحت میدیم .
۴
بعد از یه ساعت چونه میگیریم و با کمک وردنه باز میکنیم و رول میکنیم و با فاصله کنار هم میچینیم و بزارید یه ۱۵ دقیقه دیگه استراحت کنه و بعد از استراحت دوم روش شکر بپاشید
۵
تو فر برقی با دمای ۱۶۵ درجه به مدت ۲۰ دقیقه بپزه. دمای فر متغیره همه میدونید بستگی به فر و گاز و یا توستر شما داره دما و مدت زمان پخت . راستی این نون مثل بقیه نون ها روش طلایی نمیشه . اما خیلی خوشمزه و خوش رنگ .یه رنگ خوراکی کاملا طبیعی. امیدوارم خوب توضیح داده باشم تا یه نون خوشمزه و جذاب رو بپزید .❤️ انشاءلله به دردتون بخوره ❤️
عکس و تصاویر ارسالی از نان لبو
نظرات دستور پخت

نان لبو