مواد لازم

ماکارونی رنگین‌کمانی

۵
مواد اصلی
ماکارونی
۷۰۰ گرم
پیاز داغ
۱ قاشق سوپ خوری
گوشت شترمرغ
۲۰۰ گرم
فلفل دلمه ای قرمز خردشده
۱ قاشق سوپ خوری
فلفل دلمه ای سبز خردشده
۱ قاشق سوپ خوری
رب گوجه ‌فرنگی
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
رنگ خوراکی سبزوآبی
۱ قطره
نمک و فلفل
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

ماکارونی رنگین‌کمانی

طرز تهیه

ماکارونی رنگین‌کمانی

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۴۰
دقیقه
۱
در قابلمه‌ای حدود ۳ لیتر آب بریزید و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید، سپس ۲ قاشق سوپخوری روغن مایع و یک قاشق سوپخوری نمک به آن اضافه کنید. ماکارونی‌ها را در آب جوش بریزید و پس از ۱۰ دقیقه آن را آبکش کنید. دقت کنید در این حالت آب روی ماکارونی نریزید. چون لعاب آن از بین رفته و دیگر انسجام نخواهد داشت.
۲
حدود ۲۰۰ گرم از ماکارونی‌ها را در دو ظرف جداگانه بریزید و در هر ظرف رنگ‌های موردنظر را با ماکارونی‌ها مخلوط کنید. قسمت بالای یک بطری آب معدنی را برش داده و آن را جدا کنید. حالا ماکارونی های رنگی را به ترتیب داخل آن بریزید و فشار دهید. مابقی، ماکارونی را هم روی ماکارونی های رنگی بریزید و خوب فشار دهید، سپس بطری را به مدت یک ساعت داخل یخچال بگذارید تا سرد شود.
۳
در این میان گوشت شترمرغ را به‌صورت نگینی خرد کرده و آن را همراه کمی روغن تفت دهید. وقتی آب آن کم شد، پیازداغ ، فلفل و رب گوجه‌فرنگی را به آن اضافه کرده تا حدود ۵ دقیقه مواد را با هم تفت دهید. ۳/۱ پیمانه آب هم اضافه کنید. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا گوشت بپزد. در انتها فلفل دلمه‌ای‌ها را هم به مواد اضافه کنید.
۴
حالا بطری را با یک چاقوی تیز ببرید و ماکارونی را که به شکل قالب درآمده در ظرف موردنظرتان قرار دهید و آن را با مخلوط آماده شده تزیین کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از ماکارونی رنگین‌کمانی
نظرات دستور پخت

ماکارونی رنگین‌کمانی