مواد لازم

رول استيك بالزاميكی با سبزيجات

۸
مواد اصلی
گوشت‌ گوساله استیکی(بصورت ورقه های نازک بریده شود)
۱ کیلوگرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
سس ورستر شایر
۳ قاشق سوپ خوری
ادویه گوشت
به مقدار لازم
روغن زیتون مخصوص سرخ کردن
۱ قاشق سوپ خوری
مواد لازم
هویج
۱ عدد
فلفل دلمه ای قرمز
۱ عدد
کدو سبز درشت
۱/۲ عدد
پیازچه
۵-۶ ساقه
سیر
۲ حبه
سبزیجات معطر
۱ قاشق چای خوری
مواد لازم
کره
۲ قاشق چای خوری
موسیر رنده شده
۲ قاشق سوپ خوری
سرکه بالزامیک
۱/۴ پیمانه
شکر قهوه ای
۲ قاشق سوپ خوری
آب گوشت
۱/۴ پیمانه
کلمات کلیدی

رول استيك بالزاميكی با سبزيجات

طرز تهیه

رول استيك بالزاميكی با سبزيجات

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۹۰
دقیقه
۱
‌ورقه‌هاي گوشت را با نمك، ادویه گوشت، فلفل و سس ورستر‌شاير طعم‌دار كنيد و ۳۰ دقیقه بگذاريد تا سس به خوردش برود. در اين فاصله زماني تمام سبزيجات را به صورت خلال‌هاي بلند خرد كنيد. فقط حواس‌تان باشد طول سبزيجات خرد شده بايد از عرض نوارهاي استيك بيشتر باشد. سير را هم رنده كنيد و كنار بگذاريد.
۲
براي آماده كردن سس بالزامیک، كره را داخل تابه بريزيد و موسير را روي شعله ملايم دو دقيقه تفت دهيد تا شفاف شود. سپس بقيه مواد لازم سس را اضافه کرده، با هم خوب مخلوط كنيد. سس را تا زماني حرارت دهيد كه حجم آن نصف شود. حالا سس آماده است. آن را به كاسه‌ای منتقل كنيد.
۳
روغن زيتون مخصوص سرخ كردن را در همان تابه بريزيد و سير رنده شده را در آن به مدت چند دقيقه تفت دهيد. حرارت را زياد كنيد و هويج، فلفل دلمه‌ای و كدوی نواري شده را در روغن تفت دهيدو سبزیجات معطر را هم به مواد اضافه کنید.البته نيازي به سرخ كردن پيازچه نيست.
۴
بعد از اينكه سبزيجات نيم‌پز شدند آنها را به صورت دسته هایی در آورید، با یک نوار گوشتی ببندید و با خلال دندان فيكس شان كنيد. هر كدام از اين رول‌ها را داخل تابه‌ای كه قبلا در آن روغن ريخته بوديد قرار دهيد.
۵
سپس در تابه را بگذاريد و روي اجاق گاز قرار دهید و صبر كنيد تا گوشت بپزد. نيم ساعت قبل از پايان مرحله پخت مقداري از سس را روي گوشت بريزيد و باقيمانده را هم موقع سرو روي رول‌ها بريزيد. فقط يادتان باشد خلال‌ها را جدا كنيد.
نظرات دستور پخت

رول استيك بالزاميكی با سبزيجات