مواد لازم

نان پرتقالی کاکائویی

۴
مواد اصلی
بادام بوداده شده
۳ پیمانه
بیکینگ پودر
۱.۵ قاشق چای خوری
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
کره آب شده
۱/۲ پیمانه
شکر
۱/۲ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
پوست لیمو رنده شده
۱ قاشق چای خوری
آب پرتقال
۱/۴ پیمانه
مواد لازم
شکلات خردشده
۲۰۰ گرم
کره
۲ قاشق سوپ خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق سوپ خوری
وانیل
۱/۲ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

نان پرتقالی کاکائویی

طرز تهیه

نان پرتقالی کاکائویی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. برای آماده کردن لایه کاکائویی، در یک کاسه کوچک تکه‌های شکلات را همراه با کره و پودر کاکائو بریزید و آن را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات و کره آب‌شده و مواد با هم مخلوط شوند. پودر وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.
۲
در یک کاسه بزرگ‌تر بادام پودر شده، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط‌کنید. در یک کاسه دیگر کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود، سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا با هم مخلوط شوند؛ البته حدود ۲ دقیقه به هم زدن ادامه دهید.
۳
در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کرده و بعد مواد را خوب بزنید، سپس رنده پوست لیمو را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید
۴
حالا نیمی از مخلوط آرد(مخلوط بادام پودرشده و بیکینک پودر) را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید تا آرد و مواد خوب با هم مخلوط شوند، سپس آب‌پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها بقیه مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.
۵
قالب را با مقداری روغن چرب کنید. نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس نیمی از مایه کاکائویی را روی آن بریزید و با کمک چنگال آن را پخش کنید. حالا بقیه مایه کیک را بریزید. قالب را به مدت ۶۰-۵۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک بپزد، سپس قالب را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود.
نظرات دستور پخت

نان پرتقالی کاکائویی