عکس اسکامپی میگو
میگو یکی از لذیذترین غذاهای دریایی است که با وجود مواد معدنی غنی غذایی سالم و مفید برای بدن به حساب می‎آید. میگو نسبت به ماهی‎ها و آبزیان دیگر کالری کمتر ولی فسفر بیشتری دارد و غذای مناسب برای مصرف پروتئین روزانه به ویژه برای سالمندان به شمار می‎رود.میگوی اسکامپی غذایی ایتالیایی است. در ایتالیا 29 آپریل روز جهانی میگوی اسکامپی است که تاریخچه این روز به سال 1768 برمی‎گردد. در آن سال‎ها دریانوردان و جنگجویان به عنوان غذای اصلی‎شان از میگو استفاده می‎کردند.
...
مواد لازم

اسکامپی میگو

۵
مواد اصلی
میگو
۹۰۰ گرم
سرکه سفید
۱/۲ پیمانه
پیاز
۱ عدد
لیمو ترش
۱ عدد
سیر رنده شده
۲ قاشق سوپ خوری
کره
۲ قاشق سوپ خوری
برگ جعفری خردشده
۲ قاشق سوپ خوری
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن زیتون
به مقدار لازم
لیمو ترش
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

اسکامپی میگو

طرز تهیه

اسکامپی میگو

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
پوست میگو را بگیرید و دم‎هایشان را بگذارید بمانند. پیازها را به صورت باریک برش دهید. آب ۱ عدد لیموی ترش را بگیرید.میگو را کاملا به نمک و فلفل آغشته کنید.
۲
تابه را بر روی حرارت متوسط تا زیاد گرم کنید. وقتی تابه کاملا گرم شد، کمی روغن به تابه اضافه کنید تا کف آن را بپوشاند.
۳
میگو را در تابه بیاندازید و تا جایی که کمی صورتی رنگ شدند تفت دهید (احتیاجی به سرخ شدن کامل میگو نیست). سپس از تابه خارج کنید و کنار بگذارید.
۴
پیاز را در تابه ریخته، حدود ۳ دقیقه تفت دهید تا شروع به نرم شدن کند. سیر را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر هم تفت دهید.
۵
آبلیمو و سرکه سفید را اضافه کرده، شعله را کم کنید میگو را به تابه بازگردانید و حدود ۵ دقیقه بگذارید آرام بپزد.جعفری را اضافه کرده، طعم و نمک غذا را تست کنید. میگو را با برش‎های لیمو تزیین کرده می‎توانید همراه با برنج سرو کنید.
سایر نکات

اسکامپی میگو

برای پخت میگو با این دستور حداکثر زمانی که نیاز دارید 20 دقیقه است که 10 دقیقه آن صرف زمان آماده‎سازی و 10 دقیقه دیگر برای پخت میگو است.
عکس و تصاویر ارسالی از اسکامپی میگو
نظرات دستور پخت

اسکامپی میگو