مواد لازم

شیرینی لیمویی لطیف

۱۲
مواد اصلی
کره
۱۲ قاشق غذا خوری
شکر شیرینی پزی
۱ پیمانه
لیمو ترش شیرازی
۲ عدد
آب لیمو ترش کوچک
۲ قاشق غذا خوری
وانیل
۱ قاشق مربا خوری
آرد
۱/۳/۴ پیمانه
نشاسته ذرت
۲ قاشق غذا خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
کلمات کلیدی

شیرینی لیمویی لطیف

طرز تهیه

شیرینی لیمویی لطیف

درجه سختی
زمان تهیه ۸۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
در یک ظرف بزرگ کره و ⅓ پیمانه شکر را می ریزیم و با همزن برقی می زنیم تا کاملاً مخلوط و کش دار شود. پوست لیمو ترش ها را رنده می کنیم و آنها را به همراه آب لیموی تازه و وانیل در مخلوط کره و شکر می ریزیم و باز هم مخلوط می کنیم تا یک دست شود.
۲
در یک ظرف دیگر، آرد، نشاسته، ذرت و نمک را می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم. این مخلوط را در مایه می ریزیم و با درجه کند همزن برقی می زنیم تا مواد مخلوط شوند و خمیر خوبی بدست آید.
۳
بین دو لایه کاغذ روغنی ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر، خمیر را به قطر ۱.۵ سانتیمتر باز می کنیم و سپس به مدت ۱ ساعت در یخچال می گذاریم.
۴
فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. کاغذ روغنی را روی ۲ سینی شیرینی پزی پهن می کنیم. ⅔ پیمانه شکر باقیمانده را در ۱ کیسه در بسته می ریزیم. کاغذهای روغنی را از خمیر جدا می کنیم و خمیر را به قطر ۳ میلی متر پهن می کنیم و با ۱ قالب گرد، خمیر را قالب می زنیم. شیرینی های قالب زده را روی سینی فر آماده شده به فاصله ۱.۵ سانتیمتر می چینیم و داخل فر می گذاریم.
۵
زمانی پخت کاملاً صورت گرفته است که روی شیرینی ها طلائی شود که تقریباً ۱۵ دقیقه طول می کشد. پس از اینکه شیرینی ها پخت، آنها را از فر خارج می کنیم و می گذاریم کمی خنک شود. سپس آنها را در کیسه شکر می اندازیم و تکان می دهیم تا سطح آن کاملاً با شکر پوشیده شود.
سایر نکات

شیرینی لیمویی لطیف

شیرینی ها را پس از خنک شدن در ظرف در بسته نگهداری کنید تا طراوت خود را حفظ کنند. با این مقدار مواد می توانید 20 شیرینی لیمویی را در مدت 1 ساعت و 40 دقیقه درست کنید.
نظرات دستور پخت

شیرینی لیمویی لطیف