مواد لازم

دونات ارده با سس انار(ویژه یلدا)

۰
مواد اصلی
کره
۱۱۰ گرم
شکر
۱۱۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
ارده
۲ قاشق سوپ خوری
آرد سفید
۳/۴ پیمانه
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس
برگ گل محمدی
۱ قاشق سوپ خوری
آب انار
۱/۲ پیمانه
شکر
۳ قاشق سوپ خوری
دانه انار
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

دونات ارده با سس انار(ویژه یلدا)

طرز تهیه

دونات ارده با سس انار(ویژه یلدا)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در ظرف مناسبی کره و شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا شکل کرم شود. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را خوب هم بزنید( بعد از اضافه کردن تخم مرغ اول، مواد را حدود ۱ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس تخم مرغ دیگر را اضافه کنید.) در این مرحله ارده و پودر وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
۲
آرد و نمک را با هم مخلوط کنید، سپس در این مرحله به مواد اضافه کنید. مواد را با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا خمیر دونات آماده شود.
۳
خمیر را داخل قیف بریزید، سپس به آرامی قالب های دونات را با خمیر پر کنید. قالب ها را به مدت ۱۳-۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا دونات ها آماده شوند. بعد قالب ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شوند.
۴
برای آماده کردن سس انار، آبِ انار را همراه با شکر و برگ های گل محمدی روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکر کاملا حل شود و سس کمی غلیظ شود، سپس آن را از صافی رد کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.
۵
سس حاصل را روی دونات ها بریزید و آنها را داخل یخچال قرار دهید تا سس خودش را بگیرید. موقع سرو دانه های انار را روی دونات ها بریزید
عکس و تصاویر ارسالی از دونات ارده با سس انار(ویژه یلدا)
نظرات دستور پخت

دونات ارده با سس انار(ویژه یلدا)