مواد لازم

دونات ارده با سس انار (ویژه یلدا)

۰
مواد اصلی
کره
۱۱۰ گرم
شکر
۱۱۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
ارده
۲ قاشق سوپ خوری
آرد سفید
۳/۴ پیمانه
پودر وانیل
۱ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس
برگ گل محمدی
۱ قاشق سوپ خوری
آب انار
۱/۲ پیمانه
شکر
۳ قاشق سوپ خوری
دانه انار
به مقدار لازم
طرز تهیه

دونات ارده با سس انار (ویژه یلدا)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. در ظرف مناسبی کره و شکر را با همزن برقی خوب بزنید تا شکل کرم شود. سپس تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن هر تخم مرغ مواد را خوب هم بزنید( بعد از اضافه کردن تخم مرغ اول، مواد را حدود ۱ دقیقه هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند، سپس تخم مرغ دیگر را اضافه کنید.) در این مرحله ارده و پودر وانیل را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.
۲
آرد و نمک را با هم مخلوط کنید، سپس در این مرحله به مواد اضافه کنید. مواد را با لیسک به صورت دورانی و در یک جهت هم بزنید تا خمیر دونات آماده شود.
۳
خمیر را داخل قیف بریزید، سپس به آرامی قالب های دونات را با خمیر پر کنید. قالب ها را به مدت ۱۳-۱۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا دونات ها آماده شوند. بعد قالب ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا خنک شوند.
۴
برای آماده کردن سس انار، آبِ انار را همراه با شکر و برگ های گل محمدی روی حرارت قرار دهید. صبر کنید تا شکر کاملا حل شود و سس کمی غلیظ شود، سپس آن را از صافی رد کنید و کنار بگذارید تا سرد شود.
۵
سس حاصل را روی دونات ها بریزید و آنها را داخل یخچال قرار دهید تا سس خودش را بگیرید. موقع سرو دانه های انار را روی دونات ها بریزید
عکس و تصاویر ارسالی از دونات ارده با سس انار (ویژه یلدا)
نظرات طرز تهیه

دونات ارده با سس انار (ویژه یلدا)