مواد لازم

چیز کیک انار بدون نیاز به فر

۵
مواد لازم برای بیسکویت:
بیسکویت مادر
۳۰۰ گرم
کره آب شده
۱۰۰ گرم
عسل
۱ قاشق سوپ خوری
گردو آسیاب شده
۱/۲ پیمانه
خرما بدون هسته
۴ عدد
مواد لازم برای لایه پنیری
پنیر خامه ای
۳۰۰ گرم
خامه فرم گرفته
۱ پیمانه
پودر ژلاتین
۲ قاشق سوپ خوری
آبلیمو
۱ قاشق سوپ خوری
شکر
۱/۴ پیمانه
دانه انار
۱.۵ پیمانه
کلمات کلیدی

چیز کیک انار بدون نیاز به فر

طرز تهیه

چیز کیک انار بدون نیاز به فر

درجه سختی
زمان تهیه ۲
دقیقه
زمان پخت ۰
دقیقه
۱
ابتدا لایه  بیسکویتی را آماده کنید. بیسکویت ها، کره، عسل، گردو های آسیاب شده و خرماهای پوست گرفته و خرد شده را داخل غذاساز بریزید تا مواد کاملا خرد شده و نرم شوند. قالب کمربندی را با کاغذ روغنی بپوشانید. سپس مخلوط را داخل آن بریزید و با پشت قاشق فشار دهید تا یک لایه داخل قالب تشکیل شود. قالب را به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید.
۲
در این میان لایه پنیری را آماده کنید. پودر ژلاتین را داخل نصف پیمانه آب بریزید، سپس آن را روی حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا پودر ژلاتین کاملا در آب حل شود. بعد آن را از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا کاملا خنک شود.پنیر خامه ای را با همزن برقی بزنید تا نرم شود، سپس خامه  فرم گرفته، شکر و آب لیمو را اضافه کنید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. وقتی مخلوط ژلاتین آماده شد، آن را هم اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در انتها نیمی از دانه های انار را اضافه کنید.
۳
قالب را از یخچال درآورید، سپس مخلوط پنیر را روی آن بریزید. دوباره قالب را به مدت حداقل ۴ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا لایه پنیری خودش را بگیرد و چیز کیک آماده شود.بهتر است بگذارید قالب یک شب داخل یخچال بماند.
۴
بعد از این که چیز کیک آماده شد، قالب را از یخچال خارج کنید، سپس به آرامی کیک را از قالب درآورید و آن را با دانه های انار تزیین کنید. حالا می توانید آن را سرو کنید.
نظرات دستور پخت

چیز کیک انار بدون نیاز به فر