مواد لازم

کیک کوئیک میکس شیر عسلی

۱۰
مواد اصلی
آرد
۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
شیر عسل صنعتی
۱ قوطی
هل
۳/۴ قاشق چای خوری
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
پودر کاکائو
۲ قاشق غذا خوری
روغن مایع
۱۵۰ گرم
تخم مرغ
۳ عدد
مواد لازم رویه
شکر
۱۰۰ گرم
کره
۳۰ گرم
خامه صبحانه
۲۰۰ گرم
کلمات کلیدی

کیک کوئیک میکس شیر عسلی

طرز تهیه

کیک کوئیک میکس شیر عسلی

درجه سختی
زمان تهیه ۱۵
دقیقه
زمان پخت ۵۵
دقیقه
۱
قالب میان تهی ۲۵ سانتی را چرب و آرد پاشی کنید.مواد بایدبه دمای محیط رسیده باشند.
۲
مواد خشک دستور( آرد پودر کاکائو بکینگ پودر ) را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید.
۳
تخم مرغ و وانیل و هل شیر عسلی را با هم مخلوط و با دور کند همزن هم بزنید تا مخلوط شوند.
۴
سپس دور همزن را به متوسط افزایش دهید و حدود ۴تا۵ دقیقه هم بزنید تا رنگ مواد روشن شود روغن مایع را افزوده خیلی کم هم بزنید.
۵
مواد خشک را مخلوط و با ویستک با مواد مخلوط کنید میتوانید خیلی کم با همزن بزنید .دقت کنید در این مرحله زیاد با همزن برقی نزنید چون پف کیک را کمتر میکند.فقط سعی کنید ارد گلوله گلوله نشود .
۶
در قالب ریخته و به مدت تقریبی ۴۰ دقیقه در فر ۱۷۰درجه بپزید تا اگر سیخ چوبی در مرکز آن فرو بردیدچیزی از مایه کیک به آن نچسبد.کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید تا سرد شود
۷
برای تهیه ی سس کاراملی:برای سس کاراملی شکر را در ظرف کوچکی ریخته وروی شعله متوسط و یکنواخت قرار دهید واصلا با قاشق هم نزنید فقط گاهی قابلمه حاوی شکرها رو تکون بدین تا همه جا یکنواخت ذوب وکاراملی و طلایی تیره شود،
۸
مواظب باشیدنسوزد و با احتیاط خامه وکره را در آن بریزید.دقت کنید دستتان نسوزد(میتوانیداز قبل کره وخامه را داغ کنید که خطر پاشیدن مواد به اطراف کمتر شود) نگران نباشید به همزدن خوب ادامه دهید،پس از مدت کوتاهی سس یک دستی تهیه میشود،پس از یکی دو جوش سس را روی کیک سرد بریزید.
سایر نکات

کیک کوئیک میکس شیر عسلی

مدت پخت کیک بستگی به دمای فرها میتواند متفاوت باشد برای من حدود ۵۵ دقیقه طول کشید پس بعد از مدت ذکر شده در دستور با خلال چوبی پخت کیک را تست کنید.
برای تهیه ی سس کارامل در مرحله اول که شکر روذوب میکنید به هیچ وجه با قاشق شکر رو هم نزنید فقط با حرکت دادن قابلمه میتونید شکرهارو جابجا کنید تا حرارت یکدست بهشون برسه و ذوب بشن .
اگر زیادی شکرتون روی حرارت بمونه حالت سفت و آبنباتی میگیره و یا میسوزه و دیگه بدرد سس کارامل شدن‌نمیخوره.هر وقت شکرتون کاملا ذوب شد سریع کره و خامه که کمی داغشون کردید رو بهش اضافه کنید و خیلی سریع و تند هم بزنید تا یکدست بشن
عکس و تصاویر ارسالی از کیک کوئیک میکس شیر عسلی
نظرات دستور پخت

کیک کوئیک میکس شیر عسلی