مواد لازم

تارت تره فرنگی با پنیر

۴
مواد اصلی
پنیر پارمسان
به مقدار لازم
کرفس خردشده
۲۰۰ گرم
اسفناج تازه
۲۰۰ گرم
تره‌ فرنگی
۴۰۰ گرم
تخم مرغ
۲ عدد
شیر
۱/۴ پیمانه
خامه
۲/۳ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
مواد لازم برای خمیر:
آرد
۲ پیمانه
نمک
۱/۲ قاشق چای خوری
شکر
۱ قاشق چای خوری
کره سرد
۲۰۰ گرم
آب سرد
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

تارت تره فرنگی با پنیر

طرز تهیه

تارت تره فرنگی با پنیر

درجه سختی
زمان تهیه ۷۵
دقیقه
زمان پخت ۱۰
دقیقه
۱
آرد، نمک و شکر را داخل میکسر بریزید و با هم مخلوط کنید. سپس کره سرد را از یخچال خارج کرده و به تکه‌های کوچک خرد و به مواد دیگر اضافه کنید. آرد و کره را به خوبی با هم مخلوط کنید. پس از این که تکه‌های کره کمی با آرد مخلوط شدند
۲
چند قاشق آب سرد اضافه و مجددا آن‌ها را مخلوط کنید تا مواد حالت خرده نان به خود بگیرند. خرده‌های خمیر را به روی نایلون منتقل کنید و با نوک انگشتان دست کمی مخلوط کنید تا خمیر یکدست شود. خمیر آماده را حداقل به مدت یک ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سرد و سفت شود. سپس برای تهیه تارت استفاده کنید.
۳
فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم کنید. کف قالب مستطیل شکلی را کاغذ روغنی انداخته و با روغن چرب کنید. خمیر آماده تارت را کف قالب با کمک یک وردنه پهن کنید. لبه‌های خمیر را با یک کارد تمیز کرده و با انگشت کمی به آن فرم دهید. خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید. سپس از داخل فر بیرون آورده تا کمی خنک شود.
۴
در تابه‌ای اسفناج‌های شسته را با کمی آب بپزید و کنار بگذارید. تره فرنگی‌های خرد شده و کرفس‌ها را در تابه‌ای با کمی روغن تفت دهید و به اسفناج‌ها اضافه کنید. نمک و کمی فلفل به مواد اضافه کرده و هم بزنید. سبزیجات را داخل قالب روی نان تارت بریزید. در یک ظرف گود تخم مرغ، خامه و شیر را با به خوبی هم بزنید و روی مواد داخل تارت بریزید.
۵
روی مواد را با پنیر پارمسان کاملا بپوشانید. دمای فر را در این مرحله کاهش داده و روی ۶۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. قالب را داخل فر به مدت ۱۰ دقیقه قرار دهید تا پنیر آب شود و روی غذا طلایی رنگ شود.
نظرات دستور پخت

تارت تره فرنگی با پنیر