مواد لازم

فریتاتای اسفناج و ژامبون

۵
مواد اصلی
تخم مرغ بزرگ
۵ عدد
شیر
۱/۲ پیمانه
نعنا خشک
۱/۲ قاشق چای خوری
پودر آویشن
۱/۲ قاشق چای خوری
ژامبون گوشت یا مرغ
۴ ورق
روغن زیتون
۱ قاشق سوپ خوری
سیر له شده
۲ حبه
گوجه فرنگی خردشده
۱ پیمانه
برگ اسفناج کوچک
۲ پیمانه
نمک و فلفل
به مقدار لازم
روغن مایع
به مقدار لازم
نعنا برای تزئین
به مقدار لازم
کلمات کلیدی

فریتاتای اسفناج و ژامبون

طرز تهیه

فریتاتای اسفناج و ژامبون

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۵
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید تا گرم شود. شیر، تخم مرغ ها، پودر آویشن، نعنا خشک و به میزان لازم نمک و فلفل را در ظرفی خوب با هم مخلوط کرده، کنار بگذارید.
۲
روغن‌زیتون را داخل یک تابه نچسب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا گرم شود، سپس سیر را داخل آن تفت دهید. بعد از ۲-۱ دقیقه برگ های اسفناج را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه دهید تا نرم شوند، سپس گوجه فرنگی های خرد شده را همراه با مقداری نمک و فلفل اضافه کنید. مواد را خوب با هم مخلوط کرده و تفت دهید.
۳
در این فاصله ژامبون ها را به صورت نوارهای باریک ۴-۳ سانتی متری خرد کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید، سپس تکه های ژامبون را داخل آن تفت دهید.
۴
بعد از اینکه مخلوط اسفناج و گوجه کمی جا افتاد، مخلوط تخم مرغ و شیر را داخل تابه بریزید و مواد را به‌آرامی مخلوط کنید. تکه های ژامبون را هم اضافه کرده، به آرامی هم بزنید. حدود ۳-۲ دقیقه صبر کنید، سپس تابه را به مدت ۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا تخم مرغ ها کاملا بپزند.
۵
بعد از زمان ذکر شده تابه را از فر خارج کرده، صبر کنید تا کمی خنک شود. فریتاتا را در صورت تمایل با تکه‌های ژامبون سرخ شده تزیین و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

فریتاتای اسفناج و ژامبون