عکس کاپ کیک لیمو با خامه کره ای توت فرنگی
دستورپخت ارائه شده توسط خانم آرزو پورقوام در مجله آشپزی مثبت
...
مواد لازم

کاپ کیک لیمو با خامه کره ای توت فرنگی

۶
مواد اصلی
آرد
۱/۳/۴ پیمانه
بیکینگ پودر
۱ قاشق چای خوری
جوش شیرین
۱/۲ قاشق چای خوری
نمک
۱/۴ قاشق چای خوری
خامه ترش
۱ پیمانه
شکر
۳/۴ پیمانه
عصاره لیمو
۱/۲ قاشق چای خوری
پوست لیمو رنده شده
۲ قاشق چای خوری
تخم مرغ بزرگ
۱ عدد
زرده تخم مرغ
۱ عدد
آبلیمو تازه
۱.۵ قاشق سوپ خوری
کره به دمای اتاق رسیده
۱/۲ پیمانه
مواد لازم
کره نرم شده
۸ قاشق سوپ خوری
پودر قند
۴ پیمانه
توت فرنگی خردشده
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

کاپ کیک لیمو با خامه کره ای توت فرنگی

طرز تهیه

کاپ کیک لیمو با خامه کره ای توت فرنگی

درجه سختی
زمان تهیه ۴۰
دقیقه
زمان پخت ۱۸
دقیقه
۱
ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. ۱۲ قالب کاپ کیک را با کپسول‌های مخصوص بپوشانید. آرد، بیکینگ‌پودر، جوش‌شیرین و نمک را با هم مخلوط کرده و الک کنید، سپس کنار بگذارید.
۲
در ظرف بزرگی کره را با همزن برقی بزنید تا نرم شود، سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. عصاره لیمو، رنده پوست لیمو و آبلیمو را هم اضافه کنید. حالا تخم‌مرغ را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مواد با هم مخلوط شوند. بعد زرده را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید. در این مرحله نیمی از مخلوط آرد را بریزید و با لیسک در یک جهت مواد را هم بزنید
۳
وقتی مواد با هم مخلوط شدند، نیمی از خامه‌ترش را اضافه کرده و هم بزنید. بقیه آرد را در این مرحله اضافه کرده و هم بزنید. در انتها بقیه خامه‌ترش را بریزید. مواد را خوب با هم مخلوط کنید تا مایه کیک آماده شود.
۴
۴/۳ قالب ها را با مایه کیک پر کنید و آنها را به مدت ۱۸-۱۶ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک‌ها بپزند، سپس قالب‌ها را از فر خارج کرده و بگذارید سرد شوند. کیک‌ها را از قالب خارج کنید و صبر کنید تا کاملا سرد شوند.
۵
در این فاصله خامه کره ای توت‌فرنگی را آماده کنید. توت‌فرنگی‌ها را بعد از شست‌وشو داخل غذا ساز بریزید تا کاملا خرد شوند، سپس همراه با آبی که ازدست‌داده داخل ظرفی بریزید. کره را با همزن بزنید تا نرم شود، سپس ۲ پیمانه پودر قند اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید. پوره توت‌فرنگی را هم اضافه کنید. بقیه پودر قند را تا جایی اضافه کنید تا خامه کره ای نسبتا غلیظی حاصل شود. خامه کره ای نباید خیلی شل و خیلی سفت باشد.
۶
خامه کره ای را داخل قیف بریزید و با ماسوره مورد نظر کاپ کیک‌ها را تزئین کنید.
نظرات دستور پخت

کاپ کیک لیمو با خامه کره ای توت فرنگی