مواد لازم

رولت گوشت با سس آلبالو

۴
مواد اصلی
آلبالو
۲۵۰ گرم
شکر
۱۰۰ گرم
شیر
۱/۲ پیمانه
پیاز داغ
۵ قاشق سوپ خوری
گردو مغز شده
۳ عدد
جعفری خردشده
۳-۴ قاشق سوپ خوری
پنیر صبحانه خردشده
۱۰۰ گرم
نان تست (یا داخل نان باگت)
۲ عدد
نمک و فلفل
به مقدار لازم
تخم مرغ (زرده و سفیده جدا شود)
۱ عدد
کلمات کلیدی

رولت گوشت با سس آلبالو

طرز تهیه

رولت گوشت با سس آلبالو

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۶۰
دقیقه
۱
ابتدا سس آلبالو را آماده کنید. آلبالو و شکر را داخل قابلمه ای بریزید و به مدت ۱۰ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید تا سس آماده شود، سپس آن را داخل ظرفی بریزید و کنار بگذارید.
۲
نان های تست یا مغز نان ها را داخل شیر خیس کنید تا نرم شوند، سپس آن ها را فشار دهید تا شیر اضافیشان گرفته شود. نان ها را همراه با گوشت چرخ کرده داخل ظرفی بریزید. ۲ قاشق سوپ خوری پیازداغ، زرده تخم مرغ و مقداری نمک و فلفل هم اضافه کنید. مواد را خوب ورز دهید.
۳
مخلوط گوشت را روی کیسه فریزر خوب پهن کنید. جعفری خردشده، تکه های گردو، ۲ قاشق سوپ خوری پیازداغ، پنیر خردشده و آلبالوهای پخته را بدون سس روی گوشت بریزید و پخش کنید. حالا با کمک نایلون گوشت را لوله کنید. سفیده تخم مرغ را روی گوشت رومال کنید.
۴
در یک تابه مقداری روغن بریزید و بگذارید خوب داغ شود، سپس رولت را داخل آن قرار دهید و سرخ کنید. پیازداغ باقیمانده را داخل قابلمه یا تابه گودی بریزید. سسی که از آلبالوهای پخته مانده بود را هم بریزید. یک لیوان آب هم اضافه کنید. صبر کنید تا جوش بیاید، سپس رولت را داخل آن قرار دهید و حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید تا رولت بپزد. درِ تابه باید نیمه باز باشد.
۵
رولت آماده را همراه با سس، داخل ظرف مورد نظرتان بریزید، آن را برش بزنید و سرو کنید.
نظرات دستور پخت

رولت گوشت با سس آلبالو