عکس پیراشکی گوشت
تصویر از ایران برومند
https://sarashpazpapion.com/picture/2080147
...
مواد لازم

پیراشکی گوشت

۸
مواد پیراشکی:
رب گوجه ‌فرنگی
۳ قاشق غذا خوری
تخم مرغ پخته و ریز شده
۲ عدد
جعفری ریز شده
۲ قاشق سوپ خوری
پیاز سرخ شده
۳ قاشق سوپ خوری
گوشت چرخ کرده
۳۵۰ گرم
نمک و فلفل
به مقدار لازم
مواد خمیر :
آرد
۵۰۰ گرم
نمک
۱ قاشق چای خوری
شیر
۱/۲ لیوان
ماست‏ غلیظ
۱/۲ لیوان
روغن مایع
۴ قاشق سوپ خوری
تخم مرغ
۲ عدد
بیکینگ پودر یا جوش شیرین
۱/۲ قاشق مربا خوری
طرز تهیه

پیراشکی گوشت

درجه سختی
زمان تهیه ۶۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
گوشت و پیاز سرخ شده را مخلوط کرده ، درروغن تفت می دهیم ( طرزتهیه پیاز داغ : اول پیاز را در ظرف ریخته بر روی شعله می گذاریم تا آب آن تمام شود سپس روغن را به آن اضافه می کنیم.)
۲
پس از سرخ شدن گوشت ، رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب گرم حل کرده و داخل گوشت می ریزیم تا گوشت آهسته بجوشد و آب آن کاملاً کشیده شود ؛ گوشت را از روی آتش بر می داریم .
۳
تخم مرغهای سفت شده را روی گوشت رنده می کنیم و بعد از اضافه کردن جعفری خرد شده ، نمک و فلفل ، در صورت تمایل ، پودر سیر را با تمام مواد مخلوط می کنیم و کنار می گذاریم.
۴
روی تخته را کمی آرد می پاشیم و خمیر پیراشکی را باوردنه خیلی نازک باز می کنیم ، با دهانه لیوان دایره هایی می بریم و از مایه گوشت وسط هر دایره گذارده ، دو طرف خمیر را روی هم می آوریم و می چسبانیم سپس فشارداده و لبه دو خمیر را پیچ می دهیم تا موقع سرخ شدن باز نشود.
۵
روغن فراوان را داغ می کنیم و پیراشکی ها را درروغن سرخ کرده تا طلائی رنگ شود.
۶
پیراشکی ها را در دیس چیده دور آنها را با حلقه های گوجه فرنگی و لیموترش تزئین می کنیم.
۷
طرز تهیه خمیر پیراشکی:
۸
تخم مرغ ها و روغن را در ظرفی ریخته ، به هم می زنیم ( البته نباید تخم مرغ را با همزن، زیاد بزنیم) جوش شیرین و نمک را در ماست حل کرده و با شیر در ظرف زرده و روغن ریخته ، مخلوط می نماییم .
۹
آرد را کم کم به این مایه اضافه کرده به هم می زنیم تا مایه خمیر سفت شود. به قدری که به دست نچسبد . خمیر را در کیسه نایلونی ریخته یکی دو ساعت می گذاریم بماند.
تصاویر مراحل تهیه

پیراشکی گوشت

بیشتر
سایر نکات

پیراشکی گوشت

1 قاشق چایخوری جوش شیرین برابر 2 قاشق پکینگ پودر است در این مورد کمی جوش شیرین و کمی بکینگ پودر(با هم) بهتر است.
این غذای لذیذ برای کودکان بسیار دوست داشتنی است . خصوصاً کودکانی که کم وزن هستند و هر غذایی را به راحتی نمی خورند ، عموماً با در دست گرفتن یک عدد پیراشکی که با کمی سس قرمز تزئین شده تمایل بیشتری به خوردن غذا خواهند داشت.
برای سرخ کردن پیراشکی ها بهتراست از روغن های مخصوص سرخ کردنی با حرارت متوسط استفاده کنید. حرارت بالا ترکیبات روغن را تغییر داده و با دود کردن روغن ترکیبات سرطان زائی درروغن تشکیل می شود .
این پیراشکی رو با خمیر جادویی هم می توانید درست کنید.
نظرات دستور پخت

پیراشکی گوشت