عکس کیک سیب با سس مخصوص
#کیک_کافی_شاپی_سیب_با_سس_مخصوص
این دستور خوووب و عالییی هم از دستوارت دوست خوبم خانم یزدی عزیز هست.واقعا ممنون از تمام زحماتشون.
امیدوارم بپسندید.
...
مواد لازم

کیک سیب با سس مخصوص

۸
مواد اصلی
آرد
۱.۵ پیمانه
پودر قند
۱ پیمانه
تخم مرغ
۳ عدد
روغن مایع
۱ پیمانه
وانیل
۱/۴ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۲ قاشق چای خوری
گردو خردشده
۱/۴ پیمانه
سیب زرد نگینی خردشده
۲ پیمانه
مواد لازم سس :
شکر
۱ پیمانه
کره
۱ قاشق غذا خوری
آب جوش
۱/۲ پیمانه
کلمات کلیدی

کیک سیب با سس مخصوص

طرز تهیه

کیک سیب با سس مخصوص

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۷۰
دقیقه
۱
اول پودر قند و روغن رو باهم مخلوط میکنیم. به مدت ۷دقیقه هم میزنیم تا یکدست شود، بعد تخم مرغ ها را دانه دانه و بافاصله اضافه میکنیم. بعداز آخرین تخم مرغ وانیل را اضافه کنید. و بعد شیر را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط شدن هم بزنيد.
۲
بعد سیب های نگین شده را اضافه کرده و در اخر آرد را با الک اضافه میکنیم و بعد گردوها ی خرد شده رااضافه و بالیسک مخلوط میکنیم.
۳
بعد در قالب چرب شده و کاغذ انداخته در فر ۱۸۰درجه ب مدت ۴۵دقیقه بستگی به حرارت فر دارد. وقتی پخت میذاریم خنک بشه بعد سس کارامل رو روی کیک میریزیم
۴
طرز تهیه سس مخصوص ( سس کارامل) :ابتداشکر رو توی ماهیتابه بزرگ میریزیم با شعله ی کم و شعله پخش کن میزاریم که شکر کمی کرم رنگ رو به قهوه ای شود اصلا هم نمیزنیم. . بعد که قهوه ی شد. (یه مقدار زمان میبره که قهوه‌ای بشه)شعله پخش کن رو برداشته و شعله را زیاد کرده حواستون باشه نسوزه.
۵
بعد کره رو اضاف میکنیم تند تند هم میزنیم که کارامل نبنده (در حین هم زدن ابتدا مواد سفت و غلیظ هست ولی به مرور خواهید دید ما مواد شل و رقیق میشوند.)
۶
وبعد آب جوش رو اضاف میکنیم و تند تند مخلوط میکنیم. تا کمی سس خودشو بگیره. (کم کم آب را اضافه کنید و مدام هم بزنید.اگر مواد گلوله شد اصلا نگران نشوید هم بزنید آب میشه و درست میشه فقط تند تند هم بزنید مواد کف میکند اصلا نگران نباشید بعد خاموش کردن حرارت ، تمام کف ها از بین میرود )نباید سس خیلی سفت و خیلی رقیق بشه. حد متوسط. سس اماده است.
۷
اگه دیدی وقتی سس کمی سفت شد کمی آب ریخته و کمی سس رو رقیق کنید. وقتی که سس خنک شد روی کیک ریخته و کیک رو با خلال یا پودر پسته تزیین کنید.
سایر نکات

کیک سیب با سس مخصوص

سیب ها پوست گرفته و نگيني ریز کنید
دقت کنید زیاد درشت نباشه
برای این کیک از قالب گرد ساده 18 تا 20 سانت
قالب مستطیلی 20 در 20 سانت
و قالب لوف 28 در 10 سانت میتوانید استفاده کنید.
نکته مهم راجع به این سس این هست کلا باید بالا سرش باشید و از مرحله دوم به بعد فقط باید هم بزنین ، یک لحظه گاز را رها کنید این سس میسوزد و تلخ میشود پس دقت کنید .
عکس و تصاویر ارسالی از کیک سیب با سس مخصوص
نظرات دستور پخت

کیک سیب با سس مخصوص