colorful life
colorful life

دستور پختی یافت نشد

آش جو2
colorful life
۱۰۲

آش جو2

۱۰ آبان ۹۹
آبان
دختری است با موهای مشکی
که بی چتر
زیر باران قدم میزند...🍂

امید مهنام
__________

آش جو

ابتدا نصف پیمانه نخود+نصف پیمانه لوبیا چیتی رو یکروز قبل
در آب خیس کنیم و تو این مدت چندین بار آب اون رو عوض کنیم بعد ازگذشت ۲۴ساعت اونهارو میپزیم
نصف پیمانه عدس رو هم به صورت جدا گانه خیس می کنیم و بعد میپزیم.
یک پیمانه جو پوست کنده رو به همراه ۱/۴پیمانه گندم بلغور چند ساعتی خیس می کنیم
ابتدا گندم وجو را به همراه ۵-۶پیمانه آب میگذاریم بپزه
حالا سه عدد پیاز بزرگ رو نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن تفت میدیم تا طلایی رنگ بشه ب پیاز داغمون کمی زردچوبه وفلفل اضافه میکنیم
برای درست کردن نعنا داغ چندقاشق روغن روداخل تابه می ریزیم و بعد از اینکه روغن کمی داغ شد،مقداری پودر نعنا خشک رو به روغن اضافه می کنیم‌و کمتر از 1 دقیقه با روغن تفت میدیم و بلافاصله از روی حرارت بر میداریم
بعد از اینکه جوپخته شد، عدس و نخود و لوبیایی ک قبلا پختیم رو به آش اضافه می کنیم.
حالا حدود۴پیمانه آب قلم یا عصاره گوشت رو ک از قبل آماده کردیم اضافه می کنیم (آش جو را می‌تونیم باگوشت هم درست کنیم
اگر دوست دارید که در آش جو از گوشت استفاده کنید در این مرحله گوشت پخته شده وریش ریش کرده راهم اضافه کنیم)

و بعد حدود ۵۰۰ گرم سبزی آش رو اضافه میکنیم.
بعدازاینکه سبزیمون پخته شد پیاز داغ،نعنا داغ،زعفران‌دم کرده،پودر سیریا سیرداغ ،در صورت تمایل مقداری کشک ودرصورت لزوم نمک و فلفل اضافه می کنیم و بعد اجازه میدیم تا جا آش جا بیفته.
...
کیک شیر داغ
colorful life
۳۵

کیک شیر داغ

۵ آبان ۹۹
دوستت دارم ،
گفتنش ساده است
شنیدنش هم اما فهمیدنش
دشوارترین کارِ دنیاست این روزها
اما همین دشواری زیباست ؛
زیباست برایِ خاطرِ اطمینانِ دلت که بفهمد
هر آواره ای عاشق نیست
هر رهگذری مجنون
و تو لیلیِ خاطره هایِ هرکس نخواهی بود ...!
عادل دانتیسم
_________
کیک شیر داغ

فر را با دمای ۱۸۰درجه سانتیگراد گرم کنید.

۱/۲پیمانه کره + ۱پیمانه شیر+۱قاشق چایخوری وانیل را
در یک قابلمه کوچک بریزید وروی حرارت ملایم قراردهید تا مخلوط داغ شود ولی بجوش نیاید

۴عددتخم مرغ همدمای محیط+ یک و نیم پیمانه شکر را با سرعت متوسط همزن حدود 5 دقیقه بزنید تا حجیم شود.

هنگامی که مخلوط تخم مرغ و شکر حجیم وکشدار شد درحالی ک همزن روشن است به آرامی مخلوط شیر داغ را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید

۲پیمانه آرد+۲قاشق چایخوری بیکینگ پودر راباهم مخلوط کرده و سه بار الک کنید سپس در دو مرحله ب ترکیب اضافه کنید و بعد از هر بار اضافه کردن مخلوط کنید تا زمانی که ترکیب شوند.

قالب کیک ک بهتره میان خالی باشه را با کره چرب و آرد پاشی کنید.

ترکیب را داخل قالب ریخته و به مدت 1 ساعت آن را بپزید ، بعد از گذشت ۴۵دقیقه آن را با یک خلال دندان تست کنید اگر خلال دندان تمیز ازکیک بیرون بیاید کیک شما اماده است اجازه دهید تا کیک ۱۰دقیقه ای درون قالب خنک شود سپس ان را از قالب خارج کنید در صورت تمایل روی کیک را پودر قند بپاشید.
برگرفته از سایت
www.culinaryhill.com
...
کوکو سیب زمینی پخته
colorful life
۳۲
هوا آرام،
شب خاموش،
راه آسمان‌ها باز،
خيالم چون كبوترهای وحشی
می‌كند پرواز...
#فریدون_مشیری
__________

کوکو سیب زمینی رژیمی
حدود۲۵۰ گرم سیب ‌زمینی‌ را آب ‌پز کرده بعد پوست گرفته و به خوبی سیب زمینی ها را له یا رنده ریز می کنیم . سیب زمینی ها را داخل ظرف مناسبی می ریزیم و
۱ق غذاخوری آردسوخاری+۱عدد تخم‌ مرغ+۱ ق غذاخوری جعفری خرد شده+نمک +فلفل ‌سياه وزردچوبه را اضافه کرده و به خوبی مواد را با هم مخلوط می کنیم و کف ظرف نچسب مخصوص سولاردم راچرب میکنیم دستمون رو کمی چرب میکنیم سپس از مایه کوکو برمیداریم و به آن شکل میدیم و درظرف میچینیم روی کوکو هارو هم چرب میکنیم سپس سه پایه بلند راداخل سولاردم گذاشته و ظرف راروی سه پایه بلندمیگذاریم از قسمت function گریل را انتخاب کرده enter زده سپس grill 1را انتخاب میکنیم وenter رامیزنیم دستگاه زمان پیش فرض ۲۰دقیقه را انتخاب میکند سپس دکمه start را میزنیم حواستون باشه ک بعد از ۱۲تا ۱۵دقیقه یکطرف کوکوها پخته و طلايي میشه بعد ازاینکه یکطرف کوکوها آماده شد طرف دیگشون رو هم با همین روش بپزید.
...
کمپیر
colorful life
۴۴

کمپیر

۱۶ مهر ۹۹
کی میدونه،
شاید اتفاق خوب
تو سکانس بعدیه...
_____________
کومپیر
سیب زمینی هامون ک باید بزرگ باشن رو شسته و آنها را با روغن زیتون بپوشانید اینکارباعث ترد شدن پوست سیب زمینی میشه. آنها را با فویل آلومینیومی بپیچانید و در دمای 200-220 درجه سانتیگراد قرار دهید و به مدت حدودا یک تا یکونیم ساعت بپزید(زمان پخت بستگی ب سایز سیب زمینی هاتون داره)ساده ترین راه برای بررسی این است که با یک خلال دندان سیب زمینی ها رو امتحان کنید و ببینید که داخل آن نرم است یانه.

وقتی سیب زمینی ها پخته شد ، آنها را از فر خارج کنید و از فویل جدا کنیدو10 دقیقه دوباره در فر قرار دهید تا پوستش به خوبی قهوه ای شود.
سیب زمینی ها را از فر خارج کرده و یک برش طولی در وسط سیب زمینیها ایجاد کرده البته برش را تا آخر نمی زنیم تا سیب زمینی حالت کاسه ای داشته باشه بعد با قاشق داخل سیب زمینی هاراخارج میکنیم
در حالی که سیب زمینی هایی ک خارج کردیم هنوز داغ هستن اونهارو با پشت چنگال له کرده ومقداری کره و پنیر پیتزا، نمک و فلفل اضافه کرده و با هم مخلوط کنید.
از مخلوط حاصل داخل سیب زمینیها رو تا نصفه پرمیکنیم مابقی حجم سیب زمینی رو از ترکیب مورد علاقتون مثل گوشت چرخ کرده،سوسیس،ژامبون،قارچ،ذرت،زیتون‌و ...پرکنیدو روی آن سس مورد علاقتون رو بریزید.
ترجمه my.colorful.life1
کپی ازدستور بدون ذکر منبع ممنوع⛔️
برگرفته ازسایت
www.worldfoodstory.co.uk
...
خورش قیمه بادمجان
colorful life
۴۲
به لحظه ها وابسته نشو..
خوب يا بد، همشون ميگذرن !
________

قیمه بادمجان
ابتدا دو عدد پیاز را نگینی خرد کنید و با مقداری روغن تفت بدید وقتی کمی طلایی شدن ۳۰۰گرم گوشت رو اضافه کنید وتفت بدید سپس زردچوبه وفلفل سیاه اضافه کنید وتفت بدید حالا نصف پیمانه لپه خیس خرده شده را اضافه میکنیم و کمی تفت میدیم تا هنگام پخت وا نروند بعدش هم حدود۲ق غذاخوری رب گوجه فرنگی وکمی ادویه خورشی اضافه کرده و کمی تفت میدیم تا خوشرنگ بشه سپس به مقدار کافی آب اضافه میکنیم و اجازه میدیم تا چندساعتی بپزه
وقتی خورشمون حسابی پخت وجا افتاد بهش نمک و آبغوره اضافه میکنیم

ازاونجایی ک من دوست ندارم بادمجونهای خورشم له بشن اونهارو جدا میپزم پس داخل یک ماهیتابه کمی پیاز داغ+رب گوجه فرنگی +نمک+فلفل+زردچوبه بریزید و کمی تفت بدید سپس بادمجونهای سرخ شده وچندعدد گوجه ک کمی تفت دادیم را به ماهیتابه اضافه کنید مقداری آب وکمی آبغوره بریزید و اجازه بدید تا بادمجونها پخته بشن و آبشون کشیده بشه
دراین فاصله سیب زمینی های خلالیمون رو هم سرخ میکنیم
...
قیمه نثار
colorful life
۵۴

قیمه نثار

۲۹ شهریور ۹۹
زندگیمون تويِ غمگین‌ترین سکانس گیر کرده ...
____

قیمه نثار
ابتدا دو عدد پیاز رو نگینی خردکنید.
مقداری روغن داخل قابلمه ریخته و پیاز را تفت دهید تا نرم و طلایی بشه
بعد حدود۵۰۰ گرم گوشت‌ خردشده را اضافه کنید و کمی تفت بدین تا رنگش عوض شه.
کمی زردچوبه و یک تا دو قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی اضافه کنید و کاملاً تفت بدین.
فلفل سیاه و یه تیکه کوچیک چوب دارچین اضافه کنید دو تاسه پیمانه آب به آن اضافه کنید و بگذارید با حرارت ملایم بپزد. بعد از پختن گوشت ۲-۳قاشق غذاخوری گلاب و نمک وکمی زعفران اضافه کنید واجازه بدید تا جا بیفته وآب آن‌کاملا کشیده بشه.
حدود۴پیمانه برنج روهم بپزیدوبگذارید تا دم بکشه زمانی که برنج در حال دم کشیدنه ۱۰۰-۱۵۰گرم زرشک‌شسته شده را با ۵۰ گرم کره و یک قاشق مرباخوری شکر کمی تفت بدید حدود۱۰۰گرم خلال پسته و ۱۰۰گرم خلال بادام رو هم داخل گلاب خیس کنید وبعد داخل آبکش بریزید بعد فقط خلال بادام رو باکمی کره تفت بدید اما خلال پسته رو تفت ندید چون رنگش عوض میشه(قیمه نثار من خلال بادام نداره چون یادم رفته بود ک خلال بادام تموم شده شما مثل من نباشید و قبل درست کردن هر غذایی اول مواد اولیش رو چک کنید ک یوقت تموم نشده باشه🤦🏻‍♀️)
خلال پوست پرتقال رو داخل یک ظرف آب بجوشونین ( چندبار این کار رو انجام بدید که تلخیش از بین بره )وداخل آبکش بریزید بعد کمی تفت بدید(این مورد رو هم ماچون دوست نداشتیم حذف کردم😊)
برای سرو قیمه نثار برنج رو‌داخل ظرف مورد نظرتون بریزید گوشت راروی برنج بریزیدو باخلال بادام، خلال پسته، خلال پوست پرتقال و زرشک وبرنج زعفرونی تزیینش کنید.
...
خلال پسته
colorful life
۴۷

خلال پسته

۲۳ شهریور ۹۹
بعضی شب ها ؛ آدم دلش می خواهد افکارِ لعنتی اش را یک جوری بپیچانَد . بیخیالِ قضاوت ها و اشتباهاتش باشد ، نه به گذشته اش فکر کند ، نه آینده !
بی هیچ فکر و مشغله ای در خلوتی دنج و شبانه دراز بکشد ، با ذهنی آرام و بی دغدغه .
نه حسرتی داشته باشد برایِ خوردن ، نه بُغضی برایِ گریستن ، و نه دلی برایِ تنگ شدن .
بعضی شب ها ؛ آدم دلش می خواهد بخوابد !

نرگس صرافیان طوفان
____________
خلال پسته

پوست اولیه پسته‌ تازه و پوست استخوانی پسته ها را جدا میکنیم. سپس مغز پسته را از خط وسط آن به دولپه تقسیم کرده و پوست نازک آن را جداکرده و بعد لپه‌ها را باچاقوخلالی خرد کنید
مغز پسته در اثر تابش مستقیم نور خورشید رنگ سبز خود را از دست‌ می دهد و زرد می‌شود پس خلال‌ها را در یک سینی ریخته و اجازه میدهیم تا دور از نور خورشید ودر هوای محیط خونه خشک بشه (اگه کاملا خشک نشن کپک میزنن)
برای نگهداری خلالها اون‌ها‌ رو توی شیشه ریخته و دریخچال نگهداری میکنیم.
...
کشک بادمجان
colorful life
۳۷

کشک بادمجان

۲۰ شهریور ۹۹
هرچیزی رو که بتونی تصورش کنی واقعیه...
_________

کشک بادمجان
ابتدا شش عدد بادمجون پوست گرفته و ورقه ای شده رو سرخ می‌کنیم سپس دوتا پیاز متوسط رو نگینی خرد کرده وسرخ میکنیم یکم ک پیازهامون کاراملی شدن دوحبه سیر رنده شده هم بهش اضافه میکنیم تا همزمان با پیازها سرخ بشن بعد ازاینکه پیاز وسیر سرخ شد حرارت رو ملایم میکنیم و نعنای خشک وزردچوبه رو ‌بهش اضافه می‌کنیم در حد چند ثانیه تفت میدهیم بعد بادمجون‌هامون‌رو اضافه میکنیم و‌ به اندازه ای آب‌جوش می‌ریزیم که روی سطح بادمجون‌ها رو بگیره و اجازه میدیم تا با حرارت ملایم بپزه وقتی تقریبا آبش تبخیر شد حدود ۴-۵قاشق غذاخوری کشک غلیظ و کمی زعفران دم کرده وفلفل سیاه اضافه میکنیم ‌با گوشت‌کوب مواد رو له می‌کنیم. درصورت نیاز نمک وپودر سیر اضافه میکنیم مقداری هم گردوی خرد شده میتونید دراین مرحله به بادمجونها اضافه کنید بعد حدود ده دقیقه زمان میدیم تا با حرارت ملایم بپزه
...
شربت زعفران
colorful life
۴۵

شربت زعفران

۱۷ شهریور ۹۹
بگذر
تابستان
بگذر
حال من با تو خوب نمی شود
پاییز
حال مرا خوب میشناسد !

محمود دولت آبادی
______________
شربت زعفران

۱لیوان آب و ۱لیوان شکر را داخل یک قابلمه ریخته و روی شعله ملایم قرار دهید تا شکر ارام ارام حل شود و به دمای جوش برسد بعد از۵دقیقه ۱/۴ لیوان گلاب وبمقدار لازم زعفران آبکرده اضافه میکنیم و صبر میکنیم تا ارام ارام دوباره بجوش بیاد و قوام پیدا کنه.
(مقداری شربت را داخل ظرفی بریزید و صبر کنید تا خنک بشه بعد اگه ب پشت قاشقتون چسبید یعنی شربت قوام اومده)
...
کیک آلبالو
colorful life
۳۷

کیک آلبالو

۸ شهریور ۹۹
آدمی به مرور آرام می‌گیرد
بزرگ میشود ‏بالغ میشود
و پای اشتباهاتش می‌ایستد
‏گذشته‌اش را قبول می‌کند،
نادیده‌اش نمی‌گیرد ‏می‌فهمد که زندگی یک موهبت است،
یک غنیمت است
‏یک نعمت است
و نباید آن را فدای آدم‌های بی‌مقدار کرد
‏اصلا از یک جایی به بعد حال آدم خودش خوب می‌شود ... محمود_دولت‌آبادی
____________
فر را از قبل با دمای۱۷۰درحه گرم کنید.
۲۰۰گرم آلبالو یا گیلاس بدون هسته
را درون یک کاسه بریزید ویک قاشق غذاخوری آرداضافه کنید ، به خوبی با آرد مخلوط کنید و کنار بگذارید.
۲۰۰گرم کره نرم شده و ۱۷۵گرم شکررا با هم مخلوط کنید تا رنگش روشن شود. این کار حدود ۴دقیقه طول می کشد ۴عدد تخم را دونه دونه به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید.
یک قاشق چایخوری وانیل ودوقاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و دوباره مخلوط کنید تا ترکیب شود.
۲۵۰گرم آرد ودو قاشق چایخوری بیکینگ پودر را باهم مخلوط کرده والک کنید وبه مخلوط اضافه کنید وهم بزنید تاکاملاً ترکیب شوند.
آلبالوها را اضافه کرده وکاملا ترکیب کنید قالب مورد نظرتون رو چرب کنید وآرد پاشی کنید (من کف قابل روهم کاغذ روغنی گذاشتم)ومایع کیک روداخل قالب بریزید روی سطح کیک یک قاشق غذاخوری شکر بپاشید (میتونید بادام پرک هم روی سطح کیک بریزید)کیک رادرفر از قبل گرم شده به مدت 1 ساعت بپزید تا کیک طلایی شود
(من نصف مقدار مواد رو درست کردم)
ترجمه
my.colorful.life1
کپی از دستور بدون ذکر منبع ممنوع⛔
...