نجمه نورزائی فر
نجمه نورزائی فر

دستور پختی یافت نشد

کیک

کیک

۱۷ آبان ۹۹
#بامیه_هندی

#بامیه_هندی

۳۰ اردیبهشت ۹۷
#کیک_خامه_ای_با_تزیینات_دست_ساز
سفارش یهویی مشتری که سه ساعته کارای فوندانتش انجام شد و بعد چهار ساعت رو کیک مونتاژ 😊
...
#نان_اچمای_ترکیه

#نان_اچمای_ترکیه

۲۸ اردیبهشت ۹۷

مواد لازم برای خمیر:
شیر 125 میلی لیتر
مخمر 1 ق چ سرپر
ماست 55 گرم
شکر 3 قاشق سوپ خوری
تخم مرغ 1 عدد
روغن مایع 2 قاشق سوپ خوری
نمک یک چهارم قاشق چایخوری
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
ارد به میزان لازم حدود ۳۵۰ گرم

مواد میانی نان آچمای
ارده 4 قاشق سوپخوری
کره ذوب شده 50 گرم
شکر 120 گرم
گردو پودر شده 1 پیمانه
دارچین و زنجبیل از هر کدام یک قاشق چایخوری

طرز تهیه :
ابتدا خمیر مایه را با شیر که ولرم هست و یک قاشق شکر مخلوط میکنیم و در ظرف را بسته اجازه میدهیم عمل کند.حتما توجه داشته باشید این مرحله مایه خمیر عمل کند وگرنه نان شما خراب میشود.
تخم مرغ. روغن.شکر.نمک.وانیل و ماست را در ظرفی ریخته و با همزن دستی میزنیم تا مخلوط شوند سپس مایه خمیر را اضافه کرده و آرد را ریخته با دست ورز میدهیم تا خمیر یکدستی ایجاد شود و به دست نچسبد ممکن است آرد بیشتری بخواهد اگر اینطور بود کم کم به خمیر آرد اضافه کنید تا خمیر بدست نچسبد.روی خمی دا با نایلون فریزر پوشانده و بعد با یه حوله میپوشانیم و اجازه میدهیم یکساعت استراحت کند.مواد میانی را با هم مخلوط کرده و کنار می‌گذاریم.
پس از یک ساعت حجم خمیر ما دوبرابر میشود خمیر را به سه قسمت مساوی تقسیم میکنیم خمیر من سه تا خمیر ۲۲۵گرمی شد.خمیر را مانند تصویر پهن کرده سپس نصف مواد میانی را روی آن گذاشته و کامل روی خمیر باز میکنیم. مجدد خمیر بعدی را پهن کرده و روی خمیر قبلی قرار میدهیم و بعد بقیه مواد میانی را روی خمیر ریخته و پهن میکنیم و در آخر خمیر سوم را پهن کرده و روی خمیر قبل قرار داده.سپس درسهای دو سانتی به خمیر داده و هر نوار را حول محور خودش پیچیده و مانند تصویر بصورت مارپیچ در قالبی که از قبل چرب شده و کاغذ روغنی انداخته ایم و مجدد چرب کرده ایم قرار میدهیم.وقتی نوارهای ما کاملا تمام شد در این مرحله مجدد روی خمیر را پوشانده و بیست دقیقه دیگر استراحت میدهیم سپس در فر از قبل گرم شده با حرارت ۱۸۵درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه قرار میدهیم. در این فاصله یک لیوان آب و یک لیوان شکر و نوک قاشق چایخوری جوهر لیمو و کمی زعفران را دو طرف ریخته کمی هم زده روی حرارت قرار داده پس از جوش امدن حرارت را کم کنید و اجازه دهید حدود سه چهار دقیقه بجوشد شربت آماده شده را بلافاصله پس از پخت نان با برس روی نان می کشیم.
نکات:
این نان مث باقلوا هست میتونید اگه خیلی شیرین دوست ندارید از شکر مواد میانیش کم کنید.
میتونید بجای گردو از پسته هم استفاده کنید.
ارده و دارچین زنجبیل را به دلخواه میتوان حذف کرد.
سایز قالب مورد استفاده من ۳۰ هست
نوش جان
التماس دعا
...
#کیک_خامه_ای

#کیک_خامه_ای

۲۸ اردیبهشت ۹۷
#کیک_ مدرن

#کیک_ مدرن

۲۸ اردیبهشت ۹۷