fatemeh71
fatemeh71

دستور پختی یافت نشد

اش جو و کشک
fatemeh71
۵

اش جو و کشک

۱۴ مهر ۰۰
جو پوست کنده۱ پیمانهلوبیا چیتینصف پیمانهنخودنصف پیمانهسبزی آش۵۰۰ گرمپیاز۳ عددسیر۶ حبهکشک۵۰۰ گرمنعنا خشک شده۲ قاشق غذاخوریروغن مایعبه میزان لازمنمک، زرد چوبه و فلفل سیاهبه میزان لازم
یک قابلمه را که برای پختن آش مناسب است، انتخاب کرده و شده را به همراه چند پیمانه آب به قابلمه اضافه می‌کنیم و آن را بر روی اجاق گاز با حرارت ملایم قرار می‌دهیم. اگر می‌خواهید آش جو بدون گوشت را آماده کنید، می‌توان در این مرحله به جای استفاده از آب معمولی از آبِ گوشت، آبِ قلم گوسفند و یا حتی از عصاره گوشت استفاده کرد که با این کار می‌توان طعم فوق العاده‌ای به آش خود بدهیم.
۳- بعد از اینکه جو به مدت ۲ الی ۳ ساعت با حرارت ملایم پخته شد و لعاب انداخت، نخود و لوبیا چیتی پخته شده را به قابلمه‌ای که جو داخل آن قرار دارد، اضافه می‌کنیم و چند بار هم می‌زنیم تا مواد کاملا با هم مخلوط شوند.
۴- در این مرحله باید سبزی آش را آماده کنیم اما سبزی آش شامل چه سبزی‌هایی است؟ سبزی آش شامل نعنا، تره، جعفری و گشنیز می‌باشد. سبزی آش را به گونه‌ای تمیز می‌کنیم که برگ‌ها را از ساقه جدا کرده و ساقه‌‎ها را دور می‌ریزیم. در ادامه سبزی‌ها را شسته و با استفاده از یک چاقوی تیز آن را به اندازه‌های درشت خرد می‌کنیم. باید در این مرحله دقت کنیم که سبزی‌ها را مانند سبزی خورشتی، به صورت ریز خُرد نکنیم.
بعد از خُرد کردن سبزی آش آن را به قابلمه اضافه کرده و شروع به هم زدن آن می‌کنیم و سپس تامل می‌کنیم تا سبزی‌ها پخته شوند.
۵- در این بخش پیاز‌ و سیرها را پوست گرفته و می‌شوییم و سپس به صورت خلالی خرد می‌کنیم. یک تابه را انتخاب کرده و روغن داخل آن می‌ریزیم و صبر می‌کنیم تا به طور کامل داغ شود. سپس پیاز و سیر خلالی شده را به صورت جداگانه تفت می‌دهیم به طوری که به رنگ طلایی تبدیل شوند. بله به همین سادگی، سیر داغ و پیاز داغ برای آش آماده شده است.
۶- در یک ساعت مانده به پایان پختن آش جو، نصفی از سیر داغ و پیاز داغی را که آماده کرده بودیم را به قابلمه اضافه می‌کنیم و مواد داخل آن را هم می‌زنیم. در ادامه نمک و فلفل سیاه را به قابلمه اضافه کرده و مجدد شروع به هم زدن آن می‌کنیم.در ۲۰ دقیقه آخری که از پخته شدن آش جو باقی مانده است، نوبت به اضافه کردن کشک می‌رسد. کشک را کم کم به آش جو اضافه کرده و هم می‌زنیم تا کاملا کشک با آش مخلوط و یکدست شود. در این مرحله مقداری از آش را می‌چشیم و در صورت لزوم، به آن نمک یا فلفل سیاه اضافه می‌کنیم.
پس از اینکه کشک را اضافه کردیم، حرارت اجاق گاز را ملایم کرده و صبر می‌کنیم تا آش جو به آرامی بپزد و جا بیفتد
...
کیک قاشقی موزی
fatemeh71
۵

کیک قاشقی موزی

۱۴ مهر ۰۰
ارد ۱۰ قاشق
۱ موز رنده کنید
بکینگ پودر ۱ و نیم‌قاشق چ
وانیل نصف ق
نم یه ذره
تخم مرغ ۱ عدد
همه رو قاطی کنین داخل قیق بریزین و در روغن داغ سرخ کنین با حرارت ملایم❤
...
پیراشکی گوشت
fatemeh71
۴

پیراشکی گوشت

۱۴ مهر ۰۰
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرمفلفل دلمه ای۱ عددپیاز۱ عددقارچ۲۰۰ گرمرب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوریآب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوریپنیر پیتزا ( اختیاری )۱۰۰ گرمنمک و فلفل سیاهبه مقدار کافیزردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت مواد داخل پیراشکی

مرحله اول

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به همراه مقداری روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا پیاز طلایی و سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه گوشت چرخ کرده را اضافه می کنیم و چند دقیقه به همراه پیاز تفت می دهیم تا گوشت چرخ کرده به خوبی سرخ شود. در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای یا نگینی خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

آب لیمو ترش را هم به همراه قارچ ها اضافه می کنیم تا از سیاه شدن رنگ قارچ ها جلوگیری کند. پس از اینکه آب قارچ ها کشیده شد، فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همره دیگر مواد چند دقیقه تفت می دهیم تا نرم شود.

در این مرحله وسط تابه را با کنار کشیدن مواد خالی می کنیم و رب گوجه فرنگی را وسط تابه سرخ می کنیم تا طعم خامی آن گرفته شود. حالا مقداری نمک اضافه می کنیم و مواد را با هم مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس تابه را کنار می گذاریم تا مواد خنک شوند.آرد سفید۱٫۵ تا ۲ لیوانتخم مرغ۳ عددآب ولرمنصف پیمانهروغن مایع۴ قاشق غذاخوریمایه خمیر فوری۱ قاشق غذاخوریشکر۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه خمیر پیراشکی

مرحله اول

ابتدا باید مایه خمیر را عمل بیاوریم، برای این منظور مایه خمیر را به همراه شکر و نصف پیمانه آب ولرم داخل ی ظرف در دار مخلوط می کنیم، سپس درب ظرف را می گذاریم و آنرا در یک جای نسبتا گرم قرار می دهیم تا مایه خمیر حباب بزند و عمل بیاید.

مرحله دوم

پس از اینکه مایع خمیر پس از حدودا ۱۰ دقیقه عمل آمد، آنرا در یک کاسه گود و جادار می ریزیم. سپس تخم مرغ ها را به همراه مقدار کمی نمک و روغن مایع به مایه خمیر اضافه می کنیم و با هم مخلوط می کنیم تا مواد با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را کم کم اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم تا جایی که خمیر کمی چسبندگی داشته باشد. اگر بیش از حد آرد اضافه کنید خمیر خشک و سفت می شود. خمیر ما در پایان باید نرم و خیلی کم چسبندگی داشته باشد.

مرحله چهارم

پس از اینکه خمیر جمع شد آنرا به مدت ۱۵ دقیقه با دست ورز می دهیم سپس یک ظرف بزرگ را با کمی روغن چرب می کنیم و خمیر را داخل ظرف قرار می دهیم تا استراحت کند. روی خمیر را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یک جای گرم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت یک ساعت خمیر را کمی ورز می دهیم تا هوای اضافی درونش خارج شود سپس آنرا با وردنه به صورت یکدست با قطر نیم سانتی متر روی یک سطح صاف پهن می کنیم. حالا با یک قالب گرد یا دهانه کاسه ماست خوری قالب می زنیم.

مرحله ششم

روی هر خمیر قالب زده شده مقداری از مایه گوشت قرار می دهیم سپس روی گوشت کمی پنیر پیتزا می ریزیم و لبه خمیر را روی مایه گوشت بر می گردانیم، به شکلی که الان مایه گوشت بین یک نیم دایره خمیر باشد.

مرحله هفتم

حالا لبه های خمیر را با چاقو یا چنگال روی هم فشار می دهیم تا به هم بچسبند. پس از اینکه همه پیراشکی ها را آماده کردیم، سینی فر را کمی چرب می کنیم سپس پیراشکی ها را با کمی فاصله روی سینی فر می چینیم.

مرحله هشتم

برای رومال پیراشکی ها هم از مخلوط یک زرده تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری روغن مایع استفاده می کنیم. پس از مالیدن رومال، روی پیراشکی ها به دلخواه می توانیم مقداری کنجد یا تخم خرفه هم بپاشید تا مجلسی تر شوند.

مرحله نهم

فر را باید از ۱۵دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنیم تا گرم شود، سپس پیراشکی ها را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند. پس از اینکه پیراشکی ها آماده شدند دو دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی پیراشکی ها طلایی شود.

مرحله دهم

در صورت تمایل می توانید پیراشکی ها را داخل روغن هم سرخ کنید. برای این منظور داخل یک ظرف گود مقداری روغن مخصوص سرخ کردنی بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس پیراشکی ها را با حوصله داخل روغن سرخ کنید و به همراه سس مورد علاقه تان سرو کنید
...
کیک شکلاتی با خامه شکلاتی
fatemeh71
۶
تخم مرغ: ۴ عدد
شکر: ۱۱۵ گرم
آرد: ۱۱۰ گرم
شیر: ۵۵ گرم
کره: ۵۵ گرم
پودر کاکائو: ۲۵ گرم
بکینگ‌پودر: ۶ گرم
وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

مواد لازم برای فیلینگ شکلاتی

خامه قنادی شیرین شده: ۲۰۰ گرم
پودر کاکائو: ۲ قاشق سوپخوری
آب: ۳ قاشق غذاخوری

۱- برای درست کردن کیک مواد اولیه را به دمای محیط برسانید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع همه مواد را از یخچال خارج کنید و اجازه دهید به دمای محیط برسند. همچنین برای پخت هر کیکی آرد و مواد خشک مثل پودر کاکائو را ۳ بار الک کنید. این کار باعث هواگیری و سبک شدن آرد می‌شود و درنتیجه بافت کیک شما بهتر می‌شود.

 

۲- دقیق بودن دمای فر در پخت کیک نقش بسیار مهمی دارد. وقتی قالب را در فر می‌گذارید، باید دقیقاً به همان دمای گفته شده در دستور رسیده باشد و در طول پخت هم تغییر دما ندهد. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال اگر در دستور گفته شده دمای ۱۷۵ درجه به مدت ۴۵ دقیقه ممکن است در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشود و این مسئله به این دلیل است که در واقع فر شما به آن دمای گفته شده نرسیده است یعنی شما فر را روی درجه ۱۷۵ تنظیم کرده‌اید؛ اما در واقع دمای واقعی فر شما ۱۷۵ نیست و ممکن است کم‌تر یا بیش‌تر از این دما بوده باشد.
...
شیرین عسل
fatemeh71
۱۱

شیرین عسل

۱۶ آذر ۹۹
ی بسته ژله آلوئه ورا رو با س ق غ شکر و ی پیمانه آب بزار رو گاز مرتب هم بزن تا حل شه وقتی آماده شد خاموش کن 5 دقیقه صبر کن تا از داغی بیفته بعد با دور تند همزن بزن کف مانند میشه و کش دار بعد بریز قیف و بزن رو ی طرف بسگوییت ساقه طلایی و یکی دیگه بزار روش وقتی انجام دادی نیم ساعت بزار یخچال خودشو بگیره تو این فاصله شکلات بنماری کن بزن شکلات و بزار دو س ساعتی یخچال تا آماده شن
مواد لازم :
ژله آلوئه ورا:یک بسته
شکر:۳ قاشق غذاخوری
آب:یک پیمانه
بسکویت سلیقه ایی فقط گرد باشه
شکلات برای بنماری کردم
...
پیتزا 
لازانیا 
سیب زمینی
fatemeh71
۴
#😋فقط میتونم بگم‌جاتون خالی
...
کیک شکلاتی
fatemeh71
۷

کیک شکلاتی

۶ اردیبهشت ۹۹
#کیک شکلاتی
...
کیک شکلاتی
fatemeh71
۱۳

کیک شکلاتی

۳۱ فروردین ۹۹
#تا دندون داری بخند
تا چشم داری ببین
تا گوش داری گوش کن
تا سالمی زندگی کن
یادت باشه دنیا منتظر هیچ کس نمی مونه
به لبخند زدن ادامه بده
چون زندگی زیباست
...