asma_83
asma_83

دستور پختی یافت نشد

شکلات مغزدار
asma_83
۹

شکلات مغزدار

۲۸ بهمن ۰۱
آموزش#شکلات_مغزدار 😍😋
بدون قالب درست میشه فقط با ٣ قلم مواد اصلی، تازه برای عید نوروز هم گزینه خوبیه😍

✅مواد لازم:
خرما بدون هسته و بدون پوست یک لیوان سر پر
کره بادوم زمینی ٢ قاشق غذاخوری
بادوم زمینی مقداری
شکلات تخته ای صد گرم
🌸
✅ طرز تهیه:
هسته خرما رو جدا کنید اگه پوست ضخیمی داره جدا کنید بعد با میکسر میکس کنید بعد کره بادوم زمینی اضافه کنید مجدد میکس کنید، بعد از خمیری شدن کمی از خمیر رو بردارید وسطش بادوم بذارید و گرد کنید

❌ اگر کره بادوم زمینی ندارید ترکیب ارده و شیره هم میتونید بزنید.
❌ اگر میکسر ندارید با پشت قاشق هم میتونید له کنید.
❌ شکلاتو روی بخار آب کتری ذوب کنید بعد یک قاشق غذاخوری روغن اضافه کنید بعد بادوم خرد شده هم بزنیدُ توپک ها رو داخلش بغلتونید.
...
آموزش #کوکی_بادام_کارامل ??
asma_83
۷
یه شیرینی کرم دار بشدت خوشمزه و شیک و عالی داریم
و یه شیرینی مدرن بحساب میاد
کوکی دو کفه بادام و کارامل
که از طعم و مزه تا نخورید نمی‌دونید چی میگیم
کاملا متفاوت و خوشمزه 👌👌👌
ممنون میشم برای پیشرفت پیجمون لایک و کامنت بذارین 🙏
💝💝💝💝💝💝💝
مواد لازم
۸۵ گرم کره
۱۵۰ گرم آرد
۲۵ گرم شیر عسلی
۳۰ گرم نشاسته ذرت
۲۰ گرم بادام پودر شده
۵۰ گرم پودر قند یا شکر ساییده شده
۱ ق چ اسانس یا عصاره وانیل
💐💐💐💐💐💐💐💐💐
مواد لازم برای کرم وسط شیرینی
۱۰۰ گرم شکلات سفید
۵۰ گرم خامه
یک ق غ سس کارامل
همه مواد با هم بن ماری میکنیم با دست یا همزن می‌زنیم تا
مواد حالت بگیره
شیرینی کاملا خنک بشه بعد فیلینگ بزنید

تمام مراحل پخت در فیلم توضیح داده شده
بعد از این که شیرینی از فر بیرون آوردین
خشک خشکه باید فیلینگ بزنید تو ظرف سربسته محکم نگهداریم
🌺نکته مهم 🌺 شیرینی رو میچینیم روی نون تست سلفون میکشم ۲۴ ساعت تو محیط نگهداری میکنم بعد از این زمان کاملآ نرم نرم شده 🌺
خمیر این شیرینی خشک و شکننده اس لطفاً آب شیر کره اضافه نکنید
خمیر نرم بشه خراب میشه

وسط شیرینی کرم به اندازه کافی بذارین
دمای فر ۱۸۰
زمان پخت ۱۵ دقیقه
...
دسر بوتیکی مغزدار?
asma_83
۱۳
یه ماکارونی خوشمزه??
asma_83
۱۰
ژله خوشمزه
asma_83
۸

ژله خوشمزه

۱۸ بهمن ۰۱
مرصع پلو
asma_83
۶

مرصع پلو

۱۵ بهمن ۰۱
برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
کشمش نصف پیمانه
زرشک نصف پیمانه
پیاز ۳ عدد بزرگ
خلال بادام یک چهارم پیمانه
خلال پسته یک چهارم پیمانه
خلال پوست پرتقال یک چهارم پیمانه
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
دارچین نصف قاشق چایخوری
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی
دستور پخت مرصع پلو

مرحله اول
برای تهیه مرصع پلو رستورانی ابتدا پوست پرتقال ها (فقط قسمت نارنجی) را می گیریم و داخل لیوانی از آب می ریزیم و کنار می گذاریم تا به مدت ۱ ساعت خیس بخورند و بعد داخل شیرجوش می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا آب داخل پوست پرتقال ها به جوش بیاید و آب آن را عوض می کنیم.

مرحله دوم
جالا مجددا آنرا روی حرارت قرار می دهیم. این کار را ۳ الی ۴ مرتبه انجام می دهیم تا کاملا تلخی پوست پرتقال از بین برود.دفعه آخر که آب جوشیده را بیرون می ریزیم به جای آب ۲ قاشق غذاخوری روغن روی پوست ها می ریزیم و تفت می دهیم.

مرحله سوم
سپس ۱ قاشق غذاخوری شکر نیز اضافه می کنیم و تفت می دهیم مداوم تا شکر حل شود و پوست پرتقال ها شیشه ای شوند.سینه مرغ را روی تخته آشپزخانه قرار می دهیم به صورت مکعبی خرد می کنیم و داخل کاسه ای می ریزیم.یک عدد از پیازها را پوست می گیریم.

مرحله چهارم
سپس می شوییم و حلقه حلقه می کنیم وداخل کاسه محتوی مرغ های خرد شده می ریزیم و کمی آبلیمو و نمک روی مواد می ریزیم و همگی مواد را زیر و رو می کنیم تا گوشت مرغ کاملا به مواد آغشته شود و روی کاسه را سلفون می کشیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا مزه دار شوند.

مرحله پنجم
سپس برنج را داخل کاسه ای می ریزیم و تا سطح روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم تا خیس بخورد.پیازهای باقیمانده را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه خلالی خرد می کنیم و داخل تابه ای کمی روغن می ریزیم و روی حرارت کم قرار می دهیم.

مرحله ششم
حالا پیازهای خرد شده را داخل آن می ریزیم و تفت می دهیم تا نرم شوند و مرغ های خرد شده را از یخچال بیرون می آوریم و داخل تابه می ریزیم و با پیاز تفت می دهیم و کمی زردچوبه و فلفل روی مواد می ریزیم و در تابه را می گذاریم و اجازه می دهیم تا گوشت مرغ های تکه شده با آب پیاز پخته شوند.

مرحله هفتم
حدودا ۲۰ دقیقه اجازه می دهیم تا با حرارت کم کاملا بپزد.بعد مقدار کمی زعفران دم کرده و نمک به غذا اضافه می کنیم و تفت می دهیم و ۱ قاشق غذاخوری آب لیمو و کمی دارچین روی مواد می ریزیم و همگی مواد را مخلوط می کنیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله هشتم
داخل قابلمه ای ۶ لیوان آب می ریزیم و کمی نمک به آن اضافه می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا زودتر آب به جوش بیاید و برنج را تمیز ندین مرتبه می شوییم تا آب داخل آن زلال شود و در آخر آب داخل قابلمه که به جوش آمد آب برنج را بیرون می ریزیم و برنج را داخل قابلمه می ریزیم و اجازه می دهیم تا بجوشد.

مرحله نهم
برنج را پس از ۷ دقیقه تست می کنیم اگر اطراف آن نرم و مغز برنج کمی سفت بود برنج را آبکش می کنیم و قابلمه را می شوییم و روی حرارت قرار می دهیم تا خشک شود و کف آن روغن می ریزیم و برنج را با کفگیر داخل قابلمه می ریزیم.

مرحله دهم
سپس با دسته قاشق یا کفگیر وسط برنج یک حفره ایجاد می کنیم و در قابلمه را می گذاریم و زیر قابلمه شعله پخش کن قرار می دهیم و حرارت را ابتدا زیاد می کنیم تا داخل قابلمه بخار بپیچد و بعد از تغریبا ۴ الی ۵ دقیقه حرارت را کم می کنیم تا پلو دم بکشد و بپزد..

مرحله یازدهم
در آخر پلو که پخته شد روی خلال بادام ها گلاب می ریزیم تا خیس بخورند و روی زرشک ها را نیز آب می ریزیم تا خیس بخورند.۱۰ دقیقه که گذشت خلال بادام ها و زرشک ها را داخل آبکش می ریزیم و کشمش ها را نیز داخل آبکش می ریزیم.

مرحله دوازهم
سپس روی آن ها آب می گیریم و کنار می گذاریم تا آب اضافه آن ها خارج شود.نصف گنجایش دیس را پلو داغ می ریزیم و تابه ای را روی حرارت کم قرار می دهیم و داخل آن کمی روغن می ریزیم و هر گوشه تابه یک چیز می ریزیم.

مرحله سیزدهم
یک گوشه خلال بادام ها را می ریزیم و ۲ الی ۳ دقیقه تفت می دهیم و بعد یک گوشه زرشک را می ریزیم و ۱ قاشق غذاخوری شکر روی آن می ریزیم و ۱ دقیقه تفت می دهیم و در یک گوشه نیز کشمش ها را می ریزیم.

مرحله چهاردهم
سپس تفت ۳۰ ثانیه ای می دهیم و تابه را از روی حرارت بر می داریم و تکه مرغ های پخته شده را روی برنج داخل دیس می چینیم و روی آن ها مجددا برنج می ریزیم و کمی از برنج را زعفرانی می کنیم و روی برنج می ریزیم.

مرحله پانزدهم
سپس زرشک و کشمش و خلال بادام و پوست پرتقال های تفت داده را روی برنج به هر مدلی که تمایل داریم می ریزیم و خلال پسته را به همان صورت بدون تفت دادن روی برنج می ریزیم.مرصع پلو آماده شده را نوش جان کنید.
...
قطاب
asma_83
۱۷

قطاب

۶ مهر ۰۱
پای سیب
asma_83
۷

پای سیب

۲۳ شهریور ۰۱
شیرینی برنجی
asma_83
۳

شیرینی برنجی

۲۳ شهریور ۰۱
آرد برنج مرغوب ۵۰۰ گرم
پودر قند ۲۵۰ گرم
زرده تخم مرغ ۲ عدد
روغن جامد ۲۵۰ گرم
پودر هل ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق غذاخوری سرخالی
طرز تهیه شیرینی برنجی کرمانشاهی
مرحله اول
برای تهیه شیرینی نان برنجی خوشمزه ابتدا پودر قند و روغن را داخل یک کاسه مناسب می ریزیم و با همزن دستی یا برقی مخلوط می کنیم تا مواد سبک شوند، سپس زرده تخم مرغ را به همراه پودر هل اضافه می کنیم.

مرحله دوم
حالا مجددا مواد را مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب شده و یکدست شوند. در ادامه آرد برنج را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک کرده و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود.

مرحله سوم
در صورتی که خمیر حالتی پودری و خشک داشت، نگران نباشید، چون با اضافه کردن ۱ قاشق گلاب می توانیم خمیر را نرم و منسجم کنیم. در ادامه خمیر را درون سلفون می پیچانیم و در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند.

مرحله چهارم
زمان استراحت خمیر حداقل ۲ ساعت و حداکثر ۲۴ ساعت می باشد. پس از اینکه خمیر به خوبی استراحت کرد، فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم.


مرحله پنجم
در ادامه خمیر را از بین سلفون خارج می کنیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد شکل می دهیم. در ادامه خمیرها را به ترتیب درون سینی فر می چینیم و با چاقو یا چنگال روی خمیرها طرح ایجاد می کنیم.

مرحله ششم
البته اگر بخواهیم شیرینی ها طرح یکسان داشته باشند، بهتر است آنها را مهر کنیم. در ادامه سینی را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۰ دقیقه بپزند. در نهایت شیرینی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شوند، سپس در ظرف دلخواه می چینیم.

نوش جان
...
سیب زمینی مخصوص
asma_83
۱۰

سیب زمینی مخصوص

۱۹ شهریور ۰۱
سیب زمینی یک کیلو
قارچ ۱۰۰گرم
نصف سینه ی مرغ
ژامبون و کالباس به دلخواه
فلفل سیاه فلفل قرمز پاپریکا آویشن و نمک
ابتدا سیب زمینی ها را خورد کنید و به مدت سه دقیقه با ادویه ی دلخواه در آب جوش بپزید‌.
سپس سیب زمینی ها را آبکش کنید سپس در روغن سرخ کنید و کنار بگذارید
سینه ی مرغ را بپزید ریش ریش کرده و ژامبون را در آخر اضافه میکنیم
سیب زمینی ها را در قالب مورد نظر ریخته و کمی پنیر پیتزا میزنیم سپس یک لایه مرغ و ژامبون اضافه کرده و کمی پنیر و قارچ میریزیم و در آخر پنیر پیتزا اضافه میکنیم و کمی آویشن و پاپریک به دلخواه روی آن میریزیم.
آن را در فر با دمای ۱۷۰ درجه ی سانتی گراد می‌گذاریم تا پنیر پیتزا آب شود سپس گریل را روشن کرده تا سطح کار طلایی شود.
نوش جان
...