شیرینی سابله سه رنگ

۱۸ اسفند ۰۰
۲.۷k
سلام به دوستان گلم امیدوارم حال دلتون خوب باشه
اینم آموزش یه شيريني خوشمزه بدون فر و همزن 🤩
دوستان یه دوهفته ای حالم خوب نبود کل خانواده درگیر امیکرون بودیم..همش تو ذهنم بود که عید داره نزدیک میشه و آموزش شیرینی نذاشتم برا دوستان پاپیونی..کی خوب بشیم که درست کنم..یه وقت دیر نشه تا فیلم بگیرم و ادیت کنم و پست کنم چند روز هم طول میکشه تا پاپی به نمایش بذاره پست رو...خلاصه دیگه نذاشتم تا کامل خوب بشم پاشدم درستیدیم این شیرینی خوشگل وخوشمزه رو و خیلی هم راحت درست میش...کسانی که همزن و فر ندارن میتونن راحت این شیرینی رو برا عید واسه خانواده شون درست کنن😍😍 اینم بگم فیلم رو که ادیت کردم تو پیجم و کانالم نذاشتم گفتم اول باید پاپیون به نمایش بذاره...بعد تو پیج و کانال میذارم..آخه من فقط به عشق شما آموزش رو گذاشتم...چون خیلی خیلی به من محبت و لطف دارین خواهرای گلم😍😍😘😘😘
مواد لازم:
کره گیاهی : 150 گرم
آرد: 230 گرم (معادل یک و ۲/۳ پیمانه)
پودر قند : 80 گرم (۲/۳پیمانه)
نشاسته ذرت: 20 گرم( ۲ قاشق غ خ )
زرده تخم مرغ: یک عدد
وانیل: نصف قاشق چ خ
پودر کاکائو: یک قاشق چ خ سر پر
زعفران غلیظ : به مقدار لازم

کره رو از قبل بیرون بذارید تا هم دمای محیط بشه
طرز تهیه:
ابتدا کره نرم شده و پودر قند الک شده رو باهم مخلوط کنید و با همزن دستی ۱۰ دقیقه هم بزنید. (با همزن برقی ۵ دقیقه هم بزنید) تا کرم رنگ و سبک بشه، بعد زرده تخم مرغ و وانیل رو اضافه کنید و یک دقیقه هم بزنید.
و در آخر نصف آرد رو اضافه کنید و با لیسک هم بزنید، و بقیه آرد رو کم کم اضافه کنید وبعد لیسک رو کنار بذارید و با نوک انگشتان دست خمیر رو ورز بديد تا خمیر یکدست و لطیفی داشته باشید. اصلا با کف دست هم نزنید و زیاد ورز ندید چون به روغن میوفته و شیرینیتون خشک میشه.
خمیر رو یکجا جمع کنید اگه به دست نچسبید کافیه، اگه خمیر به دست می‌چسبید میتونین خیلی کم آرد بهش اضافه کنید ، ولی دیگه زیاد نریزین که خمیر سفت بشه.
برای من دوقاشق از آرد اضافه اومد، پس آرد رو کم کم اضاف کنید.
خمیر رو به سه قسمت مساوی تقسیم کنید به یکی پودر کاکائو و یکی زعفران غلیظ اضافه کنید و با نوک انگشتان دست در حد مخلوط شدن هم بزنید.
و بعد هر کدام از خمیرها رو داخلی کیسه فریزری جدا قرار دهید و به مدت یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید.
بعد از یک ساعت استراحت خمیر رو بین دوتا کیسه فریزر به قطر نیم سانت پهن کنید.و با
کاتر دلخواه کاتر بزنید اگه کاتر در دسترستون نبود میتونید مقداری از خمیر رو بردارید و وسط دست گرد کنید و با وسیله ای وطش رو گود کنید.
سپس کف ماهیتابه رو کاغذ روغنی بذارید و شیرینی هارو داخل ماهیتابه بچینید.(اگر از ماهیتابه دوطرفه استفاده کردید حتما واشر رو در بیارید، اگر ماهیتابه معمولی بود حتما دم کنی بذارید.)
شعله پخش کن رو بذارید روی گاز تا گرم بشه بعد ماهیتابه رو روی شعله خیلی کم به مدت ۱۵ دقیقه قرار دهید.
بعد از پخت شیرینی ها رو با شکلات و ژله بریلو تزیین کنید.
✅کسانی که میخوان داخل فر درست کنند دمای فر ۱۸۰ درجه به مدت ۱۵ دقیقه
فر رو حتما ۱۵ دقیقه از قبل گرم کنید

✅شیرینی هایی که با کره تهیه میشن
اولا زیاد ورز ندید دوما با نوک انگشتان دست ورز بديد نه با کف دست وگرنه به روغن میوفته و بعد از پخت شیرینی هاتون سفت میشه.

#شیرینی_عید#شیرینی_بدون_فر#شیرینی_بدون_همزن#شیرینی_سابله#شیرینی_سه_رنگ#شیرینی_برنجی#شیرینی_بهشتی#شیرینی_مربایی
...
نظرات