مواد لازم

خورش لبو(روسی)

۵
مواد اصلی
نمک و فلفل
به مقدار لازم
زعفران (آبکرده و غلیظ)
۳ قاشق غذا خوری
کره
۱ قاشق سوپ خوری
شکر
۲-۱ قاشق غذا خوری
سرکه
۱ قاشق غذا خوری
گوجه فرنگی
۲ عدد
جعفری (ساطوری شده)
۳ قاشق غذا خوری
هویج
۲ عدد
پیاز
۲ عدد
سیر
۲ حبه
رب گوجه ‌فرنگی
۲ قاشق غذا خوری
سیب زمینی
۲ عدد
لبو (متوسط)
۳ عدد
گوشت (خورشتی)
۳۰۰ گرم
کلمات کلیدی

خورش لبو(روسی)

طرز تهیه

خورش لبو(روسی)

درجه سختی
زمان تهیه ۳۰
دقیقه
زمان پخت ۱۲۰
دقیقه
۱
ابتدا پیازها را رنده كرده و نیمی از آن را داخل قابلمه نیم سرخ كنید.گوشت را شسته و به صورت خورشتی خرد كنید و به پیاز اضافه كرده و خوب تفت دهید تا تغییر رنگ دهد.فلفل ،۱قاشق زعفران و مقداری زردچوبه به گوشت اضافه كرده و اجازه دهید با ۳تا۴لیوان آب بپزد.
۲
لبو را پوست بکنید و درشت رنده کنید ، و به همراه سرکه و مقداری روغن داخل تابه ریخته و چند دقیقه تقت دهید سپس شکر و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و تفت دهید ، پس از اینکه لبو نرم شد از روی حرارت بردارید و کناری قرار دهید.
۳
کره ، بقیه پیاز و مقداری روغن را داخل تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار داده و تفت دهید تا پیاز نرم شود سپس هویج را پوست كنده و درشت رنده بزنید و به مواد اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا هویج نیز نرم شود.
۴
پس از ۱تا۲ ساعت که گوشت پخت سیب زمینی را پوست كنده و نگینی خرد كنید و به گوشت اضافه کنید ، ۱۵ دقیقه صبر کنید تا سیب زمینی ها نرم شوند سپس موادی را که از قبل تفت داده اید را به گوشت اضافه کنید.
۵
گوجه فرنگی ها را داخل آب جوش بیندازید تا پوستشان نرم شود.سپس به صورت نگینی خرد كرده و پس از ۱۵ دقیقه به همراه جعفری خرد شده ، سیر رنده شده ، بقیه زعفران،نمک و فلفل به خورش اضافه كنید، ۱۵ دقیقه دیگر با حرارت ملایم اجازه دهید خورش بجوشد و جا بیفتد.
سایر نکات

خورش لبو(روسی)

1)این خورش جزو غذاهای سنتی روسیه است.
2)این خورش را همراه با نان و خامه ترش یا ماست پر چرب سرو کنید.
3)برای پوست کندن گوجه فرنگی آن را 30 ثانیه داخل آب داغ بیندازید سپس داخل ظرف آب سرد بیندازید و براحتی پوست گوجه فرنگی را با چاقو جدا کنید.
4)در صورت تمایل از سركه یا شكر بیشتری استفاده كنید.
5)این غذا در دستور اصلی زعفران ندارد.
نظرات دستور پخت

خورش لبو(روسی)