تقویت سلامت بدن با مصرف دانه کنجد
تقویت سلامت بدن با مصرف دانه کنجد

دانه کنجد علاوه بر آنکه در آشپزی مورداستفاده قرار می گیرد، به دلیل خواص متعدد تغذیه ای و دارویی در طب سنتی هم کاربرد دارد
کنجد همچنین به درخشندگی پوست و بهبود زخم پوستی کمک می کند. دانه های کنجد منجر به حفظ گرما و رطوبت پوست می شوند. دانه های کنجد سرشار از ویژگی های ضدالتهابی هستند که برای بهبود قرمزی و سایر مشکلات پوست صورت از طریق رهایی از پاتوژن ها و سایر عوامل مسبب عفونت های پوستی ضروری اند. ترکیب یک قاشق روغن زیتون و دو قاشق پودر کنجد و استفاده از آن بر روی پوست صورت یک یا دو بار در هفته می تواند به شادابی پوست کمک کند.
روغن کنجد در مقایسه با سایر روغن ها، حاوی بالاترین میزان روغن است. مصرف این روغن به از بین بردن پلاک های دندانی کمک کرده و بهداشت دهان و دندان را افزایش می دهد.
ترکیبات دانه کنجد، نظیر منیزیم، به حفظ میزان سالم انسولین و گلوکز کمک کرده و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. میزان منیزیم کنجد برای کاهش فشارخون هم ایده آل است.
کنجد همچنین موجب کاهش التهاب مفاصل، استخوان ها و ماهیچه ها می شود. کنجد از پوست در مقابل اشعه های UV خورشید و همچنین رادیکال های آزاد محافظت می کند.