دستور تهیه 10 میان وعده مرغی
دستور تهیه 10 میان وعده مرغی

این مرغهای دسته‌دار کوچولو را مثل اسنک یا فینگرفود در منوی جشنها و مهمانیهایتان بگنجانید و داغ سرو کنید

فوت و فن های مرغیخرید :

کتف مرغ از نظر ظاهری شبیه ران مرغ است. اما در واقع ادامه بال مرغ هستند که به نام کتف هم شناخته می‌شود. اگر آنها را به تنهایی گیر نیاوردید، می‌توانید بال مرغ بخرید و آنها را از قسمت اتصال به بال جدا کنید.

نگهداری :

کتف مرغ را می‌توانید به مدت 3 ماه در فریزر نگه دارید. اما باید برای آماده کردنشان به این 10 روش، آنها را شب قبل از فریزر بیرون بیاورید و در یخچال بگذارید تا کاملا یخ‌زدایی شوند.

1 ) مرغ تندوری با سالسای میوه 

زمان آماده سازی 10 دقیقه زمان پخت 25 دقیقه
1/4 پیمانه پوره یا ادویه تندوری
1 کیلو کتف مرغ
1 عدد خیار ریز خرد شده
2 ق س آب لیموی تازه
1 - فر را با دمای 160 تا 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. پوره تندوری را با روغن در یک کاسه بریزید و هم بزنید. کتف‌های مرغ را در یک کاسه‌ شیشه‌ای بریزید و نیمی از مخلوط روغن و ادویه را به آن افزوده و خوب مخلوط کنید.

2 ) مرغ مکزیکی

زمان آماده سازی 20 دقیقه زمان پخت 45 دقیقه
چیپسهای خرد شده را در ظرفی بریزید. مرغ ها را در چیپس خرد شده بگردانید تا تمام سطح مرغ با چیپس خرد شده پوشانده شود. مرغهای آماده را در سینی روی کاغذ روغنی بچینید.

3 ) مرغ های خردلی درخشان

زمان آماده سازی 15 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار شدن زمان پخت 60 دقیقه
1/2 پیمانه مارمالاد پرتقال
1 عدد پرتقال (پوستش خلالی نازک شود)
2 ق س سویا سس
1 کیلوگرم کتف مرغ
مقداری پوره سیب‌زمینی
2 -فر را با دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. صفحه توری فلزی فر را روی سینی فر قرار دهید. روی توری را با اسپری روغن چرب کنید. مرغها را روی توری فلزی بچینید.

4 ) کتف مرغ سوخاری

زمان آماده سازی 15 دقیقه زمان پخت 30 دقیقه
1 کیلوگرم کتف مرغ
2 پیمانه آرد سوخاری درشت ادویه‌دار
به مقدار لازم روغن سرخ کردنی
1 - مرغها، آب ماست و نیمی از آرد سوخاری مزه‌دار را در کاسه‌ای بریزید و خوب مخلوط کنید. بقیه آرد سوخاری ادویه‌دار را با آرد سفید در کاسه‌ای بریزید و با هم ترکیب کنید. یک تکه کتف مرغ را از مخلوطی که در آن غوطه‌ور است بیرون بیاورید و کمی تکان دهید. بعد آن را در مخلوط آردی بزنید و همه جای مرغ را به این مواد آغشته کنید. همه مرغها را به این صورت آماده کنید.
همه مرغها را به این ترتیب سرخ کنید. موقع افزودن روغن، قبل از انداختن مرغ به داخل آن، کمی صبر کنید تا دوباره روغن داغ شود. مرغهای سوخاری را با سس چیلی شیرین سرو کنید.

5 ) مرغ با سس هویسیین

زمان آماده سازی 15 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار شدن زمان پخت 60 دقیقه
1/4 پیمانه سس هویسین + کمی بیشتر برای سرو
2 حبه سیر ورقه شده
2 ق س روغن کنجد
1 کیلوگرم کتف مرغ
کمی کته ساده برای سرو
1 - سس هویسین را به همراه عسل، سویا سس، روغن کنجد و ادویه چینی در ظرفی بریزید و مخلوط کنید. نیمی از این مخلوط را با تکه‌های مرغ در کاسه‌ای بریزید و هم بزنید تا همه جای مرغها به مواد آغشته شوند. روی کاسه را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغها مزه‌دار شوند
در مدتی که مرغها می‌پزند چند بار دیگر هم از بقیه مایه مزه‌دار کردن، روی مرغها بمالید. بعد از حدود یک ساعت وقتی مرغها پختند و رنگشان قهوه‌ای شد، آنها را از فر بیرون آورید و رویشان را با روغن کنجد براق کنید. در صورت نیاز به مرغها کمی نمک و فلفل بزنید و در کنار کته ساده و سس هویسین سرو کنید.

6 ) مرغ ساتای

زمان آماده سازی 15 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار شدن زمان پخت 60 دقیقه
1/2 پیمانه خامه + 1/4 پیمانه کره بادام‌زمینی نرم
2 حبه سیر له شده
اسپری روغن
2 ق س بادام زمینی خرد شده
چند قاچ لیمو برای سرو
2 - فر را با دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. سینی توری مخصوص فر را روی سینی فر قرار دهید. روی توری فلزی را با اسپری روغن چرب کنید. مرغها را روی توری بچینید و مجموعه سینی و توری را با هم در فر قرار دهید.

7 ) مرغ کالباس پیچ

زمان آماده سازی 15 دقیقه ، زمان پخت 55 دقیقه
1 کیلوگرم کتف مرغ
1/3 پیمانه میپل سیروپ (شربت نیشکر)
2 حبه سیر له شده
8 عدد برگ ظریف کاهو
1/4 پیمانه پودر پنیر پارمسان
حالا طوری کتفهای ژامبون پیچ را در سینی فر بگذارید که کالباسها باز نشوند. میپل سیروپ را به همراه سیر، سس باربیکیو و آویشن در ظرفی بریزید و خوب مخلوط کنید. از این مخلوط روی مرغها بمالید.

8 ) مرغ کاری با ماست طعم دار

زمان آماده سازی 15 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار کردن
مواد لازم برای 4 نفر
2 ق س پودر کاری
1/2 ق چ زردچوبه
اسپری روغن
1 عدد خیار پوست گرفته و رنده شده
1 عدد پیازچه خرد شده
2 ق س نعنا خرد شده
2 - فر را با دمای 180 تا 200 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود. شبکه توری فر را روی سینی فر بگذارید. روی توری فلزی را با اسپری روغن چرب کنید. مرغها را روی توری بچینید.

9 ) مرغ بوفالو با دیپ بلوچیز

زمان آماده سازی 15 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار کردن زمان پخت 20 دقیقه
1/3 پیمانه سس چیلی + کمی برای سرو
1 کیلوگرم کتف مرغ
100 گرم پنیر خامه‌ای (هم دمای اتاق)
1/4 پیمانه خامه
1 ق س موسیر له شده
1 - سس ها را در ظرفی با یکدیگر مخلوط کنید. نیمی از این مخلوط را به همراه مرغ ها در کاسه‌ای شیشه‌ای بریزید و خوب هم بزنید تا همه جای مرغ ها به سس آغشته شود. روی ظرف را بپوشانید و به مدت نیم ساعت در یخچال بگذارید تا مرغ ها مزه‌دار شوند.
پنیر خامه‌ای، بلوچیز، خامه، سیر و موسیر را در غذاساز بریزید و مخلوط کنید تا نرم و یکدست شوند. مقداری از این مواد را به کاسه‌ای منتقل کنید و روی آن را با گشنیز تزیین کنید. روی مرغ ها کمی دیپ پنیری بمالید و بقیه سس چیلی را هم رویشان بریزید.

10 ) مرغ پارمسان با سس گوجه فرنگی

زمان آماده سازی 20 دقیقه + 30 دقیقه برای مزه‌دار کردن زمان پخت 70 دقیقه
2 پیمانه مغز نان فانتزی تازه ریز شده
1 پیمانه آرد سفید
1 عدد تخم‌مرغ
کمی روغن گیاهی
1 پیمانه پنر رنده شده طعم‌دار
1 -سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. خرده‌های خمیر نان و پارمسان را در بشقابی گود با هم مخلوط کنید. در کاسه‌ای شیر و تخم‌مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید. در بشقاب گود دیگری آرد را بریزید. یک کتف مرغ را در آرد بغلتانید و کمی تکان دهید تا آردهای اضافه بریزند.
2 - فر را با دمای 160 تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. در قابلمه‌ای گود تا ارتفاع 3 سانتیمتر روغن سرخ کردنی بریزید و روی حرارت بگذارید تا داغ شود. مرغها را در روغن داغ به مدت 4 دقیقه سرخ کنید تا رنگ‌شان قهوه‌ای شود. سپس آنها را بیرون بیاورید و به سینی فر منتقل کنید.