جلوگیری و درمان لاغری صورت بعداز کاهش وزن
جلوگیری و درمان لاغری صورت بعداز کاهش وزن

لایه‌های چربی و عضلانی بر روی استخوان‌های صورت قرار دارند که شکل ظاهری صورت را مشخص می‌کنند.
لایه‌های چربی و عضلانی بر روی استخوان‌های صورت قرار دارند که شکل ظاهری صورت را مشخص می‌کنند.
اما اگر در کاهش وزن و یا در اثر فعالیت ورزشی دچار لاغری صورت شدید باید چه کنید؟ علم ورزش در این مطلب شما را راهنمایی می‌کند.

انتخاب اهداف سالم کاهش وزن :گام 1

با مشاوره دکتر یا مربی ورزش BMI بدن خود را محاسبه کنید. در هر رنجی که هستید، BMI متوسطی که سالم باشد و برای حفظ حجم صورت شما مناسب است انتخاب کنید.

گام 2

روش آهسته و پیوسته برای کاهش وزن انتخاب کنید. این روش باعث حفظ حجم عضلات هنگام کاهش وزن می‌شود.
این موضوع به شدت روی بافت صورت تأثیر دارد و باعث گود افتادگی چشم ها و چروکیدگی پوست می شود.

گام 3

کالری مورد نیاز برای حفظ وزن فعلی خود را محاسبه کنید. مقدار کالری محاسبه شده را ۲۵۰ کالری کاهش دهید و همزمان فعالیت روزانه خود را افزایش داده تا حداقل ۲۵۰ کالری در طول تمرین بسوزانید.

گام 4

حداقل در یک هفته ۱۵۰ دقیقه برنامه تمرینی طراحی کنید و از تمریناتی که شما را در رسیدن به هدف کاهش وزن یاری می‌دهند استفاده کنید.

گام 5

وزن بدن هدف خود را مشخص کنید. انتخاب وزن در پایین ترین مقدار معمولاً منتج به بدنی باریک تر می‌شود اما باعث لاغری بیش از انتظار صورت خواهد شد.
برای رفع افتادگی عضله‌های صورت می‌توانید صورت را ماساژ دهید، چون باعث تقویت عضلات صورت می شود و به بهبود شکل صورت کمک می کند.

انجام تمرینات مخصوص عضلات صورت :گام 1

برای چاق کردن گونه‌ها نفس عمیقی بکشید و لب‌ها را محکم روی هم بگذارید تا هوا از دهان خارج نشود.

گام 2 

خنده با دهان باز یکی از تمرینات مخصوص صورت است. برای اینکار چشم‌ها و دهان را کاملاً و تا حد امکان باز کنید که گوشه دهان به گوش‌ها نزدیک شوند.

چند توصیه دیگر برای چاق کردن صورت

آب میان‌بافتی را زیاد کنید! یکی از نکاتی که شاید بسیاری از ما ساده از کنار آن می‌گذریم نوشیدن آب در طول روز است. آب اثر معجزه‌گری روی پوست و چاقی صورت دارد، نوشیدن آب به ویژه در شرایطی که مشغول تمرینات ورزشی و بدنسازی هستید، بیشتر معنا پیدا می‌کند چون معمولاً مردان و زنانی که تمرینات ورزشی پیوسته و منظمی دارند با لاغری صورت مواجه می‌شوند.
برای تهیه این حب نیاز به مغز پسته، بادام، فندق و خرما دارید.
مصرف مغزهای روغنی یکی از بهترین روش‌ها برای پرتر به نظر رسیدن عضلات صورت است.

هشدار :

تغییر ساختار استخوانی صورت امکان پذیر نیست، مانند اینکه بخواهید چربی قسمتی از بدن را کم کنید در حالیکه می‌خواهید چربی قسمت دیگری از بدن بدون تغییر باقی بماند.

تغذیه کامل، ورزش و صبر بهترین راهکار برای حفظ حجم صورت هنگام کاهش وزن است. نکته :

خود را با عادت‌های سالم زندگی سازگار کنید.

ورزش، مصرف آب کافی، خنده روزانه، تمرکز بر رژیم غذایی، حفظ صبر و انگیزه که هم برای زندگی و هم برای عضلات تان صورت مفید هستند.

منبع: آنلاین زندگی