عکس ته چین گرد. غوره
rahil6566
۱۷
۷۸۵

ته چین گرد. غوره

۱۶ مرداد ۹۶
ته چین گرد غوره
مواد لازم:
گرد غوره ۲ق غ
مرغ 6تکه
برنج ۳پیمانه
ماست ۱پیمانه
زرده تخم مرغ ۲عدد
زعفران دم کرده غلیظ ۶ق غ
روغن به میزان لازم
زرشک ۲۰۰گرم
خلال پسته و. بادام به میزان لازم
زردچوبه ۱ق چ
نمک و. فلفل به میزان لازم

طرز تهیه:
۱)ابتدا برنج راپاک کنید و بشویید ،۲ق م نمک به آن بیافزایید و با مقداری آب که تا روی برنج را بگیرد آن را بخیسانید.
۲)یک کاسه مناسب انتخاب کنید.مرغ ها را درون آن بگذارید و. با نمک و فلفل،زردچوبه و. گرد. غوره مزه دار کنید و مقداری ماساژ دهید.
۳)قابلمه مناسبی انتخاب کنید روی شعله بگذارید ،مقداری آب دذون آن بریزید و. حرارت را زیاد کنید. تا بجوش بیاید.سپس آب روی برنج خیسانده شده را دور بریزید و. برنج را به آب در. حال جوشیدن بیافزایید و صبر کنید تا برنج نیم پز شود،سپس آنرا آبکش کنید و مقداری آب ولرم روی برنج بریزید و آنرا کنار. بگذارید.
۴)کاسه مناسبی انتخاب کنید،زرده های تخم مرغ را درون کاسه بریزید و با همزن دستی خوب هم بزنید سپس ماست و زعفران را بیافزایید و هم بزنید،حالا پلوی نیم پز شده را به مایع بیافزایید و. خوب مخلوط کنید.
۵)ماهیتابه ایی را روی حرارت بگذارید مقداری روغن درون آن بریزید بعد. از گرم شدن روغن فقط یک طرف مرغ ها را با حرارت ملایم سرخ کنید.
۶) شعله پخش کن را روی حرارت قرار دهید و سپس قابلمه مناسبی انتخاب کنید مقداری روغن درون آن بریزید،مرغ ها را از. طرفی که سرخ نشده اند درون قابلمه بچینید،حالا پلو را روی مرغ ها بریزید و با پشت قاشق سطح آنرا صاف و کمی فشرده کنید.
۷)شعله را تا آخرین حد. کم کنید و یکساعت زمان بدهید. تا مرغ پخته و پلو دم بکشد
۸)سپس با پلو زعفرانی و. زرشک و. خلال بادام و. پسته تزیین کنید.
نکته:
بنا به دلخواه چون مرغ سرخ میشود کنار پلو مقداری آب مرغ و یا گوجه حلقه شده و سرخ شده درست وسرو کنید.
.
برای طعم مطلوب زرشک ،بعد. از. شستن آن را با مقداری روغن تفت دهید سپس دو ق غ شکر و ۳ق غ آب به آن بیافزایید و. هم بزنید. تا مقداری آب آن رنگ بگیرد و. سپس همراه پلو سرو کنید،فقط دقت کنید که مایع قرمز رنگ حاصله از پخت زرشک ، شکر و آب کشدار. نشود
...
نظرات