عکس کیک هویج و گردو
shayli
۱۶۹
۶k

کیک هویج و گردو

۱۸ اردیبهشت ۹۷
سلام دوستان مهربونم،از لایکها و کامنتهاتون خیلی ممنونم😍
#کیک_هویج_گردو
مواد لازم:
تخم مرغ ۴ عدد
روغن مایع ۱ پیمانه
هویج ریز رنده شده ۳ پیمانه
آرد قنادی ۲/۵ (دو ونیم) پیمانه
پودر دارچین ۲ قاشق غذاخوری
پودر هل نوک قاشق چایخوری
نمک نوک قاشق چایخوری
پگینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده ۱ پیمانه
شکر ۲ پیمانه (بسته به ذائقتون ۱/۵ پیمانه هم میشه بریزید)
طرز تهیه:
مواد یخچالی رو از قبل دربیارید تا به دمای محیط برسند.
تخم مرغها رو با همزن آنقدر بزنید تا کف کنند و کرم رنگ شوند بعد شکر را کم کم به آن اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید تا شکر در تخم مرغ حل شود بعد روغن مایع را اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید ،هویج رنده شده را اضافه کرده و با دور کند همزن کمی بزنید.
آرد،پکینگ پودر ،هل و نمک را با هم مخلوط کرده و سه بار الک کنید و کم کم به مواد اضافه کرده و با لیسک مخلوط کنید و درآخر گردوی خرد شده را هم اضافه کنید و مواد رو با هم مخلوط کنید.
فر را از یک ربع قبل با ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود،قالب رو اول با کره یا روغن جامد چرب کنید بعد آردپاشی کنید و مواد رو داخلش بریزید و بمدت ۴۵ دقیقه داخل فر بذارید وبعد از ۴۵ دقیقه با خلال دندان چک کنید اگه خلال دندان تمیز دراومد کیکتون پخته.این کیک خیلی خوشمزه و مقویه،پیشنهاد میکنم درست کنید.
نکته ها:
من به جای یک قالب از دوقالب کوچیک استفاده کردم که یکیش میان تهی و دیگری گرد به قطر ۱۷ سانتیمتر بود،اما اگه بخوایین فقط از یه قالب استفاده کنید بهتر از قالب گرد با قطر ۲۲ الی ۲۵ سانت استفاده کنید.
این کیک وانیل نداره به جاش از دارچین و هل استفاده شده که با هل و دارچین عطرش بینظیر میشه،شیر و ماست هم نداره تعجب نکنید😊
مقدار شکرش رو از ۱/۵ الی ۲ پیمانه میتونید تغییر بدید.
برای تزئین کیک از کرم شانتی استفاده کردم.اون کیکی که روش هویج هست بعد از خنک شدن با کرم شانتی کاور کردم و روش پودر نارگیل ریختم و با قیف و ماسوره روش هویج درست کردم،اون کرم زرد رنگ روی کیک میان تهی هم کرم شانتی هست که با ماسوره گرد کوچیک روی کیک ریختم.
...
نظرات