عکس بدترین بله اونیه که قبلـا "جانم" بوده...
sarina.zh68
۱۹
۳۹۷

بدترین بله اونیه که قبلـا "جانم" بوده...

۲۷ آبان ۹۷
#پای آلبالو🍒

مواد لازم :
آرد 350 گرم
پودرقند 4 قاشق غذاخوری
کره (خنک و تکه تکه شده) 150گرم
آب (آب یخ) 5 قاشق غذاخوری
نمک 1/4 قاشق چای خوری

طرز تهیه:
آرد الک شده و پودر قند و نمک را داخل یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. کره خورد شده را اضافه کنید وبا بلندر دوبار پالس رو زده درحدی که مواد بصورت پودر دربیاد(میتونید بجای بلندر با نوک انگشتاتون ماساژ دهید) حالا اب یخ رو اضافه میکنیم اگر خمیر خشک بود مقدار آب بیشتری به آن اضافه کنید.
مواد رو به سطح کارتون انتقال بدید، اول به شکل خرده نونه، مواد رو جمع کنید و ورز بدید تا شکل خمیر بگیره، حواستون باشه زیادی ورز ندید.
فقط در حدی که منسجم شه و فرم خمیری بگیره ورز بدید. وگرنه به روغن میوفته.
خمیر رو به دو قسمت تقسیم کنید، یک قسمت بزرگتر باشه برای زیر پای و یک قسمت خمیر کوچیک تر برای روی پای.
هر قسمت از خمیر رو توی یک کیسه فریزر بذارید. خمیرها به مدت حداقل یک ساعت باید توی یخچال استراحت کنن و خنک شن. خمیر بین یک ساعت تا دو روز قبل از پخت توی یخچال قابل نگهداریه. اگر به هر دلیلی توی این مدت وقت نکردید پای رو درست کنید، خمیر رو توی فریزر بذارید.
تا خمیر خنک شه مواد درونی پای رو آماده می کنیم.
موادمیانی (فیلینگ)
آلبالو: 600 گرم (نیم کیلو هسته گرفته)
شکر: یک پیمانه
نشاسته ی ذرت: دو و یک دوم قاشق چایخوری
وانیل یک دوم قاشق چایخوری اول از همه آلبالو رو بشورید، خشک کنید و هسته ش رو دربیارید.
اگر هسته گیر ندارید به راحتی با استفاده از سیخ چوبی خیلی راحت پشت سیخ (قسمت ضخیم تر) رو ته آلبالو فرو کنید، وقتی سیخ به هسته برخورد می کنه، هسته رو به سمت بیرون فشار بدید. به راحتی هسته خارج می شه و آلبالو هم درسته می مونه برای خارج کردن هسته استفاده کنیدفقط به هیچ وجه آب آلبالویی که ازش خارج می شه رو دور نریزید. خوشمزگی پای آلبالو به همون طعمیه که آب آلبالوی طبیعی ایجاد می کنه. آلبالو های هسته گرفته رو توی یک کاسه ی بزرگ تمیز بریزید. نشاسته ی ذرت رو روی آلبالوها بریزید( نقش نشاسته غلیظ کردن آب آلبالوئه) نشاسته در مقابل حرارت آب میوه ها رو ژلاتینی می کنه و باعث می شه رطوبت میوه به خورد خمیر نره و خمیر رو خراب نکنه.
نکته:(این میزان شکر برای آلبالوهایی که ترشی متوسط دارن و کمی درشتن مناسبه اگر آلبالوتون از نوع ریز و جنگلی و خیلی ترشه، خودتون شکر رو زیاد کنید .خمیر پای داخل قالب تارت گذاشته و مواد فیلینگ رو ریخته و خمیر رو به صورت حصیر بافت میزنید و روی فیلینگ میزارید طرحتونم از قبل روی کاغذ روغنی بکشید روی خمیر قرار بدید با خلال دندون رو طرحو بکشید خمیر رو برش بدید و روی پای بزارید گلهای اطرافش هم با قالب گل مینا کاتر زدم بعد خمیر پای رو داخل نایلون گذاشته به مدت یکساعت داخل یخچال باشه و بعد روی موها و گلها رو رومال زدم داخل فر از قبل گرم شده درجه 180 مدت 45 تا حتی بیشتر بزارید بعد ک سرد شد با قلمو سه صفر و رنگ خوراکی موها و چشم ها و لبشو رنگ کردم .

نکته : من از مربا البالو استفاده کردم ک هم شیرین شد و موقع پخت کمی از بین خمیر بیرون زد ☹️ شما اینکار رو نکنید 😉


نوووش جان✌ 😋
...
نظرات