عکس میز صبحانه

میز صبحانه

۲ آذر ۹۷
#میز-صبحانه
لطفا متن زیر👇را بخونید
صبح جمعه و میز صبحانه دونفره من و همسر جان😙
#کره-خونگی
#پنیر-خونگی
#توپکهای-خرمایی
#کله-پاچه (مادرشوهر پز)
#مربا-آلبالو
#مربا-هویج
#شیره-ارده
#عسل-کنجدی

⭕ادامه کتاب کودک آرام من

فصل 1. قسمت چهارم. اهمیت نقاشی کودک

🔷نقاشی درخت
👈درختی که کودک کشیده را به سه قسمت ریشه، تنه و شاخ و برگ ها تقسیم کنید. تنه درخت، خود کودک است. اگر تنه بلند و قطوری را کشیده یعنی احساس اعتماد به نفس بالایی دارد. اگر شاخ و برگش زیاد باشد، یعنی با محیط خارج به خوبی ارتباط برقرار میکند. درختی که شاخه های آن به هر سو کشیده شده اند، نمایانگر حساسیت شدید کودکی است که مسائل را به سادگی می فهمد و قادر به ارتباط با دیگران است و به راحتی میتواند خود را با محیط سازگار کند.

🔷 نقاشی حیوانات
👈نقاشی حیوانات یعنی کودک به حیوانات علاقه مند است، آنها را دوست دارد و مشتاق حمایت از دیگران است. حساس و ملاحظه کار است و نیاز به آرامش فکری دارد. او احساس میکند که میتواند از دیگران حمایت کند و با ارزش باشد.
اگر کودک شما در خانه یا هر محیط دیگری شاهد حیوانات باشد و آنها را به تصویر بکشد،  این امر مسئله ای عادی است. اما اگر بی دلیل از حیوانات و بخصوص به صورت خشن استفاده نماید، این مسئله به روحیه ناسالم او یا احساس گناهی که نمیتواند به صورت مستقیم آن را به تصویر بکشد، مربوط میشود.
👈کشیدن حیوانات درنده نشانه فشارهای درونی مخفی و پنهانی کودک است که کودک نتوانسته آنها را بروز دهد و اینگونه در نقاشیهایش آنها را انعکاس داده است. کودکی که نسبت به برادر کوچکترش که تازه دنیا آمده حسادت میکند، در نقاشی اش ممکن است گرگ بکشد که این نشاندهنده ترس و دلهره او از تازه وارد کوچولو است.

🔷نقاشی ماشین
👈 در جامعه امروزی ماشین نشانه قدرت است. در نقاشی های پسر بچه ها ماشین زیاد دیده میشود. اگر دیدید که کودک شما از کشیدن تصویر خود خودداری کرده و به اتومبیل بها میدهد، میتواند این امر را نشاندهنده ارتباط خوب او با دنیای خارج بدانید .

🔷اضافه کردن شخصیت های دیگر
👈گاهی کودک، اشخاص و حیوانات و یا موجودات افسانه ای را به نقاشی خود اضافه میکند تا به وسیله آن اشکال، تمایلات و خواسته های خود را که نمیتواند بیان کند، به تصویر بکشد. بچه های درونگرا معمولا از کشیدن نقاشی خانواده خود سرباز میزنند و بیشتر خانواده هایی غیر از خانواده خود را نقاشی میکنند و در همان نقاشی، آرزوهای خود را بیان میکنند.
ادامه دارد...
...
نظرات