عکس کیک مرطوب شکلاتی مناسب خامه کشی
سایه69
۷۵
۶۳۳

کیک مرطوب شکلاتی مناسب خامه کشی

۲۴ شهریور ۹۸
سلام دوستای گلم امیدوارم که حال دلتون خوب باشه😍اولین تجربه کار من با فوندانت هم هست با قالب کار کردم که قلق کار با خمیر دستم بیاد😊 این دفعه مواد رو با پیمانه هم اندازه گیری کردم واسه عزیزانی که خواسته بودن ولی بازهم میگم اگر با ترازو اندازه گیری بشه قطعا نتیجه بهتری میگیرید.در غیر این صورت چندبار امتحان کنید تا به نتیجه مطلوب برسید چون رسپی بی نقص هست و کیک فوق العاده عالی *باتشکر از خانم بخشی عزیز*
مواد لازم:
آرد یک پیمانه پر و 1/4پیمانه (175گرم )
شکر یک پیمانه سرخالی و1/2پیمانه(250 گرم )
ماست 1/3پیمانه سر پر(75گرم )
شیر1/2پیمانه سرخالی(75گرم )
روغن مایع 1/3پیمانه(50گرم )
پودر کاکائو 1/2پیمانه فشرده کردم(35-45گرم)
آب جوش یک پیمانه نیم سانت خالی(140 میلی لیتر )
تخم مرغ 2عدد
سرکه 1 ق سوپخوری
وانیل 1/4ق چایخوری
بیکینگ پودر 2ق چایخوری
نمک 1/8 ق چایخوری
*پیمانه من استاندارد هست یعنی به طور مثال: یک پیمانه آرد مساوی 150گرم هست، به این صورت که باید حتما مواد فشرده بشه واندازه گیری بشه. این توضیحات واسه دوستانی میدم که کمتر آشنایی دارن.سرآشپز های گرامی حوصله شون سر نره😄
من کیک هام رو مستقیم روی اجاق گاز می‌پزم ولی این کیک توی فر هم میشه پخت.
طرز تهیه:
تخم مرغ هایی که به دمای محیط رسیده رو در ظرفی میشکنیم به همراه شکر دانه ریز اگر هم نبود خودمون آسیابش میکنیم باهم زن میزنیم تا کرم رنگ بشه.
وانیل و روغن مایع رو اضافه میکنیم هم میزنیم و بعد پودر کاکائو الک شده و آب جوش رو هم اضافه میکنیم هم میزنیم.
ماست و شیر رو به همراه سرکه یکدست میکنیم به مواد اضافه میکنیم. آرد سه بار الک شده رو با بیکینگ پودر و نمک مخلوط میکنیم و کم کم به مواد اضافه میکنیم هم میزنیم **مواد کیک رقیق هست چون کیک در نهایت خیس و مرطوب هست**پس به اشتباه آرد اضافه نکنید. بافت کیک درنهایت پنبه ای و اصلا گلوگیر نیست. کف قالب قطر 22سانت رو کاغذ روغنی میندازیم ودر فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار میدیم.
برای خامه کشی حتما یک روز توی یخچال بهش استراحت بدید چون بسیار ترد هست و پودر میشه.
روش پخت مستقیم روی اجاق گاز:
این مواد برای قابلمه سایز 20(کوچکترین قابلمه تفلون )مناسب هست. یه شعله پخش کن رو از 5 دقیقه قبل روی گاز قرار بدید تا گرم بشه. کف قابلمه رو با کره یا روغن چرب و ارد پاشی میکنید مواد رو به صورت یکنواخت توی قابلمه میریزید چندبار قابلمه رو روی میز بزنید تا مواد یکدست بشه. بعد یه دم کنی نخی روی در قابلمه میزاریم تاکید میکنم نخی چون اگه نباشه عرق میکنه و کیکمون خمیر میشه و مثل وقتی که پلو دم میکنید کیک رو دم میکنید😄اول یه کوچولو مثلا 2دقیقه شعله رو زیاد میکنید تا بخار بپیچه بستگی به شعله و اجاق گازتون داره وبعد کم میکنید تا 35دقیقه یا حتی 45 دقیقه اصلا در قابلمه رو برندارید بعد از این مدت بردارید و با یه خلال دندون اگر کیک نچسبید که کافیه اگر نه که بازهم زمان بدید. یکی دوبار که درست کنید قلق کار دستتون میاد. بعد از پخت هم یه دفعه در قابلمه رو برندارید که پف کیک میخوابه اول یکم در قابلمه رو کنار بزنید که هوا یکم رد بشه و بعد هم یه پارچه روی قابلمه بزارید 10دقیقه زمان بدید بعد کیک رو برگردانید.
امیدوارم که توضیحات کامل و مفید باشه واستون اگر بازهم سوالی بود بفرمائید دوستان😍😍😍
https://sarashpazpapion.com/recipe/d606101c140f750664ebc09e12c009ac
...
نظرات