مواد لازم

کاپ کیک شکلات تلخ با خامه شکلاتی

۵
مواد اصلی
شکلات تلخ (80 درصد)
۱۰۰ گرم
کره نرم شده
۱ پیمانه
گردو خردشده
۱ پیمانه
شکر
۱ پیمانه
تخم مرغ
۴ عدد
آرد
۱ پیمانه
وانیل
۱ قاشق چای خوری
بیکینگ پودر
۱/۲ قاشق چای خوری
مواد لازم
خامه فرم گرفته
۱.۵ پیمانه
شکلات تلخ خردشده
۱۰۰ گرم
کلمات کلیدی

کاپ کیک شکلات تلخ با خامه شکلاتی

طرز تهیه

کاپ کیک شکلات تلخ با خامه شکلاتی

درجه سختی
زمان تهیه ۲۰
دقیقه
زمان پخت ۲۰
دقیقه
۱
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. قالب‌های مافین را با کپسول‌های مخصوص بپوشانید و کنار بگذارید. شکلات را خرد کنید و همراه با کره داخل ظرفی بریزید.
۲
ظرف را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا شکلات و کره آب شده و خوب با هم مخلوط شوند. مغز گردو را داخل مخلوط‌کن بریزید تا کاملا ریز شود، سپس به مواد داخل کاسه اضافه کرده و خوب هم بزنید تا کاملا با شکلات آغشته شود.
۳
در ظرف دیگری شکر، تخم‌مرغ و وانیل را با همزن برقی خوب بزنید تا یکدست شوند. آرد و بیکینگ‌پودر را با هم مخلوط و الک کنید، سپس به‌آرامی به مخلوط تخم‌مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.
۴
مایه کیک را داخل قالب‌های مافین بریزید، سپس قالب‌ها را به مدت ۲۰-۱۵ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک‌ها آماده شوند. وقتی کیک‌ها پختند، قالب‌ها را از فر خارج کرده و صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس کیک‌ها را از قالب‌ها جدا کنید و بگذارید کاملا خنک شوند.
۵
در این فاصله خامه شکلاتی را آماده کنید؛ به این صورت که خامه فرم گرفته و شکلات آب شده را با همزن برقی خوب بزنید، سپس آن را داخل قیف آشپزی بریزید و با ماسوره دلخواه روی کیک‌های خنک شده را تزئین کنید.
عکس و تصاویر ارسالی از کاپ کیک شکلات تلخ با خامه شکلاتی
نظرات دستور پخت

کاپ کیک شکلات تلخ با خامه شکلاتی