عکس بورک
nazbano.13
۱۰۸
۱.۴k

بورک

۲۸ شهریور ۹۸
سلام دوستای گلم 🌻🌻🌻
بورک یه غذای ترکی خیلی خوشمزه و راحته که هم میشه یه شام سبک باشه هم یه پیش غذا برا مهمونیهاتون🤗😉
یه دونه پیاز نگینی خرد شده رو تفت دادم و گوشت چرخ کرده رو بهش اضافه کردم و تفت دادم و یه پیمانه گردو نگینی خرد شده رو بهش اضافه کردم و نمک و زردچوبه و آویشن زدم و شعله رو خاموش کردم و ماهیتابه رو کنار گذاشتم تا موادم خنک شه.
۳ قاشق روغن زیتون رو با ۳ ملاقه ماست مخلوط کردم و با برس رو خمیر یوفکاهام کشیدم تا نرم شن .
حالا از موادم یک تا یک و نیم قاشق ورداشتم ریختم وسط خمیر و یکم پنیر پیتزا ریختم روش و از دوطرف تازدم و رول کردم و سرخشون کردم.
دوتای اول رو سرخ کردم دیدم زیاد خوشرنگ نیست و یجوریه😐سریع یکم زعفرون اوردم دم کردم و با برس رو بورکا کشیدم و خوشرنگ شدن بعد سرخشون کردم و لذت بردم از رنگشون و از طعمشونم که نگم براتون😋

#بورک_سلطنتی 👇

به این بورک میتونین قارچ و فلفل دلمه و جعفری ساطوری شده بزنین و سرخ کنین یا رومال زرده تخم مرغ و زعفران و کنجد یا تخم خرفه بزنین وبزارین تو فر .
و همچنین میتونین مث باقلوا خمیر یوفکا ها رو بچینین تو ظرف و با ترکیب ماست و روغن زیتون یا کره یا روغن با برس بزنین تا نرم شه ویه لایه مواد و یکم پنیر پیتزا بریزین و بازم یه لایه خمیر و همینطور تا آخر و لایه آخر مواد و پنیر باشه کمی کنجد یا تخم خرفه هم روش بپاشین و با چاقوی تیز خمیر ها رو برش لوزی یا مربع بزنین و بزارین تو فر با دمای ۱۸۰ درجه نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه بمونه و ۵ دقیقه هم گریل رو روشن کنین که روشون طلایی بشه اینجوری یه#بورک_سلطنتی و مجلسی دارین که کاملا مناسبه مهمونیها و مناسبت هاس☺🤗😊


#بورک#بورک_گوشت#بورک_سلطنتی#بورک_قارچ#ترکی#پیش_غذا#شام_سبکnazbano.13#
...
نظرات