عکس  بامیه خانگی
MOEZ
۳۷
۳۳۹

بامیه خانگی

۹ اردیبهشت ۹۹
🌹طبق قرار گروهی 🌹

🍀گمان میکنم هر آدمی باید پشت پنجره اتاقش یک گلدان شمعدانی داشته باشد که هر بارگلهایش خشک میشودودوباره گل میدهد .
یادش بیفتد که روزهای غم هم به پایان میرسند!🍀
بامیه درست کردم با دستور پاپیون عالی بود ممنون 🌹
آرد 1 لیوان ؛ آب1 لیوان ؛ کره 50 گ ؛ تخم مرغ 2 عدد ؛ شکر 2 ق غ
مواد شهد : شکر 2 لیوان ؛ آب 1 لیوان ؛ گلاب 2 ق غ ؛ زعفران 1/4 ق چ ؛ آبلیمو 1 ق غ
در ابتدا شهد را آماده میکنیم . شکر وآب رو خوب هم زده روی حرارت می گذارم و دیگر هم نمیزنیم وقتی جوش آمد زعفران وگلاب و آبلیمو را اضافه کرده حرارت را کم میکنیم تا شهد آماده شود باید مثل عسل باشد البته رقیقتر چون بعد از خنک شدن سفت تر میشود وبعد از آماده شدن حرارت را خاموش میکنیم .
حالا میریم مواد بامیه رو درست میکنیم آب وکره یا روغن را در ظرفی ریخته روی حرارت میگذاریم وبعد از جوش آمدن آرد وشکر را کم کم به آب اضافه ومرتب هم میزنیم یا بقولی داغ میزنیم من حدود4 دقیقه اینکار رو انجام دادم بعد میگذاریم سرد شود وسپس تخم مرغها را دانه دانه اضافه وبا همزن هم میزنیم و میتوانیم 2 ق غ از شهد هم به مواد برای خوشرنگ تر شدن بامیه ها به آن اضافه کرد من کمی وانیل هم اضافه کردم .
ظرفی را روغن ریخته بهتر است کمی گود باشد روی حرارت میگذاریم و موادرا در قیف میریزیم وبا کمک قیچی چرب شده آنها را در ظرف میریزیم و حرارت را روشن روی شعله متوسط تا بامیه ها به آرامی سرخ شوند و سپس درون شهد ولرم ریخته پس از 1 الی 2 دقیقه (اگر خواستید شیرینتر باشد میتوانید زمان بیشتری درون شهد بگذارید بماند) آنها را درون صافی میریزیم تا روغن وشهد اضافه آن خارج شود ودر ظرف سرو میچینیم.
دوستتون دارم 🌹 ❤ 🌹

...
نظرات