عکس نان بادکنکی
اعظم
۵
۳۵۱

نان بادکنکی

۱۵ اردیبهشت ۹۹
#نان_بادکنکی
مواد لازم
5 لیوان آرد
1 بسته خمیر مایه ترک (یا یک ق غ خمیر مایه)
1 قاشق غذاخوری شکر
1 قاشق چایخوری نمک
2 قاشق غذاخوری روغن زیتون
تقریباً 2 لیوان سر خالی آب گرم (توجه: کمی کمتر هم استفاده شد)

تهیه:
آرد را داخل کاسه بریزیم. وسطش رو باز کنید و مخمر و شکر را اضافه کنید 1 لیوان آب گرم را در مرکز بریزید. کمی آرد را روی مخمر و شکر هم بزنید و فقط وسط آرد را هم بزنید خیلی کم بعد روی ظرف را پارچه بندازید و 10 دقیقه آن را استراحت دهید. باید صبر کنیم تا مخمر فعال شود.
وقتی مخمر کف کرد ، روغن را اضافه کنید. و نمک را کناره های آرد بریزید . به آرامی لیوان دیگر آب گرم را بریزید و ورز دهید. یک خمیر نرم اما چسبناک بدست آورید. من لیوان دوم آب کمی اضافه اومد همه ی لیوان دوم رو استفاده نکردم . بعضی از آردها به آب بیشتری نیاز دارند ، برخی دیگر کمتر. بنابراین باید همیشه آب را به آرامی اضافه کنیم. خوب ورز دهید تا خمیر نرم و لطیف بدست آید و ظرف را کمی چرب کنید خمیر را داخل کاسه بزارید و کمی روی خمیر رو هم چرب کنید با سلفون روی ظرف را بپوشانید و یک پارچه روش بندازید و بزارید یک جای نسبتا گرم تا دو برابر شود حدود دو ساعت، خمیر را روی سطح آرد پاشی بزارید. برای اینکه نان زیبا شود باید خمیر را به خوبی ورز دهید.
بعد خمیر را به 15 تا چانه تقسیم کنید اندازه ی نارنگی و روشون رو با پلاستیک بپوشانید .
5-10 دقیقه به آنها استراحت دهید.
هر چانه را به اندازه یک بشقاب کوچک با وردنه باز کنید. خمیرهایی که باز کرده اید را روی پارچه یا کاغذروغنی بگذارید. با پارچه تمیز نیز روی آنها را بپوشانید. بعد از باز کردن تمام چونه ها ، یک ماهی تابه را روی اجاق گاز قرار دهید تا گرم شود.
از خمیر اولی که اولین بار باز کردید شروع کنید.
خمیر را درون ماهیتابه گرم شده قرار دهید. وقتی کمی حباب زد ، آن را بر عکس کنید. هنگامی که کمی از لبه شروع به پف کردن کرد ، آن را با یک کفگیر داخل ماهیتابه بچرخانید و بگذارید بماند. حالا پف او را تماشا ببینید. لذت بخش است. گاه نان را دور خود بچرخانید تا به طور مساوی پخته شود. .كاری از:
Gorsel sahibi 👇
@haticemazi
🔴کپی فقط با ذکر منبع ترجمه از :
@azammoosavi6
...
نظرات