عکس کلوچه نان خرمایی
fatemeh,fnd
۹
۳۶۰

کلوچه نان خرمایی

۳۰ مرداد ۹۹
کلوچه ی خرمایی


آرد ...۳ پیمانه
تخم مرغ...۱عدد
بکینگ پودر...یک و نیم قاشق مرباخوری(یااا ۳ ق چایخوری خمیر مایه)
روغن...۶ قاشق غذاخوری
شکر....۳ قاشق غذاخوری
نمک....۱ قاشق چایخوری.
کمی زعفران برای خوشرنگتر شدن خمیر در صورت تمایل.

مواد لازم برای بین کلوچه.
خرمای هسته گرفته ...بمقدار لازم
پودر دارچین...بمقدار لازم
پودر هل....بمقدار لازم
گردو نگینی شده...بمقدار لازم
گلاب و روغن بمقدار لازم.

برای رومال👈🏻یک عدد زرده تخم‌مرغ +یک قاشق زعفران دم کرده غلیظ.و در صورت تمایل یک قاشق مربا خوری خامه.+کنجد و سیاهدانه یا تخم خرفه.

طرز تهیه👇🏻
۱.ابتدا مواد میانی را آماده کرده و کنار بگذارید .خرمای هسته گرفته را با کمی روغن روی حرارت میذاریم تا نرم شود سپس حرارت را خاموش کرده و خوب آن را با دست یا گوشتکوب له میکنیم.یکی دوقاشق گلاب اضافه کرده و بعد پودر دارچین و هل و گردو را اضاف کرده و خوب با هم مخلوط میکنیم.موادر را کنار میگذاریم.
۲. آرد و بکینگ پودر را الک میکنیم و کنار میگذاریم.
۳..تخم مرغ+شکر+کمی وانیل را هم میزنیم
۴..روغن،شیر ،نمک و کمی زعفران اضافه کرده مخلوط میکنیم .
۵.آرد و بکینگ پودر را میریزیم و خوب با هم مخلوط میکنیم و ورز میدیم تا خمیر لطیفی بدست بیاد و به دست نچسبه.اگه خیلی چسبنده بود کمی آرد اضافه کنید وحسابی ورز بدید.
۵.کف دست ها را چرب کنید ،از خمیر به اندازه ی یک گردو برداشته و آن را کف دست گرد کنید سپس وسطشو باز کنید مقداری از خرماها را بین آن قرار داده و آن را گرد میکنیم و در سینی فر که چرب شده قرار بدید و یکم با پشت دست یا کاسه فشار بدید تا پهن بشه سپس با چاقو اطرافشو چند برش بزنید و بعد رومال زده ،کنجد و سیاهدانه میپاشیم و در فر از قبل گرم شده در دمای ۱۸۰ درجه(برای توستر ۱۶۵)قرار میدیم تا زمانی که زیر کلوچه ها کمی تغییر رنگ دادن و خوب پف کردن اونوقت گریل را روشن میکنیم تا روی کلوچه ها هم برشته شود.
با چای دارچینی نوش جان کنید و لذت ببرید🥰
نکته👈🏻اگه خواستید بجای بکینگ پودر از خمیر مایه استفاده کنید حتما قبلش اونو با شیر ولرم عمل بیارید سپس به بقیه ی مواد اضافه کرده و آرد بریزید و ورز بدید.
...
نظرات