عکس #خورشت هویج

#خورشت هویج

۷ شهریور ۹۹
_
#خورشت هویج
خواص هویج

هویج سبزی ای شیرین، خوشمزه، اشتها آور، ادرارآور و از بین برنده یبوست است.
درمان کننده خوبی برای بیماری اسهال خونی و بیماری های ناشی از ورود کرم و انگل به بدن است و همچنین برای درمان زخم های عمیق مصرف می شود.

مواد مغذی موجود در هویج

هویج منبع غنی بتاکاروتن می باشد. بتا کاروتن مسئول رنگ نارنجی هویج است. هرچه بتا کاروتن زیاد تر باشد، هویج نارنجی تر می شود.
بتا کاروتن پیش ساز ویتامین A است، یعنی در بدن تبدیل به ویتامین A می شود.
ویتامین A برای تقویت سیستم ایمنی، محافظت ازپوست، ریه، لوله گوارشی و همچنین در رشد سلول ها و تولید مثل حائز اهمیت است.
بتا کاروتن، یک آنتی اکسیدان است و بیماری های ناشی از پیری را کاهش می دهد.
منابع غنی این ویتامین عبارتند از: جگر، روغن جگر ماهی، شیر و لبنیات، کره و تخم مرغ. علاوه بر منابع فوق، ویتامین A در سبزیجات سبز و زرد رنگ نیز یافت می شود، از قبیل: سیب زمینی، اسفناج، هویج، کدو و خردل.
هویج به جز بتا کاروتن دارای فیتوکمیکال( Phytochemical) نیز است. این ماده به همراه فیبرمحلول و دیگر مواد مغذی موجود در هویج فواید زیادی را به ما ارزانی می دارد.
این فواید شامل: جلوگیری از پیر شدن، محافظت بدن در مقابل بیماری ها، جلوگیری از آب مروارید، جلوگیری ازپوکی استخوان و همچنین جلوگیری از عفونت مجاری ادراری است.
طرزتهیه :من ۵ عدد هویج رو به قطعات کوچیک تقسیم کردم بعد نصف یک فلفل دلمه ای رو خلالی کردم یک پیاز رو خلالی و یک سیب زمینی بزرگ رو به قطعات کوچیک تقسیم کردم قارچ هارو هم خرد کردم وهمه این مواد رو باهم تفت دادم می تونید گوشت چرخ شده هم اضافه کنید و تفت بدید بعضی ها هم با گوشت مرغ درست میکنن ولی خوبیه این غذا اینه که بدون گوشت هم میشه درست بشه بعد از اینکه تفت خوردن ادویه ونمک رو کامل میزنم بهشون من ادویه کم رو اصلا قبول ندارم باید غذا ادویه درست حسابی داشته باشه بعد از اون رب گوجه رو اضافه کردم و تفت دادم ووقتی بوی خامی رب گوجه ازبین رفت کمی آب اضافه کردم و گذاشتم با شعله کم بپزه .هویج خواص بی نظیری داره سعی کنید حتما تو برنامه غذاییتون قرار بگیره .من عاشق این خوراکم در عین سادگی ولی خیلی خوشمزه میشه .
#خورشت_هویج
#خورشت_هویج_محیا
جمعه ۷ شهریور ۹۹
...
نظرات